Jin Kazama
Xitizen-X,video tourney T5DR(AUG2K7)
Video2 dari tourney T5DR di Xitizen-X yg bulan Agustus kemaren..
diupload kesini... (baru sebagian)
http://www.youtube.com/profile?user=andymrb


Link dari video2 ini bakal dipost di TZ...
Tapi, kalau loe keberatan videonya loe dipost di TZ,(karena nga pede atau apa gitu.)
please kasih tau disini.....


Nanti gw bakal ngepost video2 nya kayak dulu lagi...

Dulu waktu ngepost link2 nya video tourney @ Kentang's.
gw cuma masukin beberapa video ke playlist.
trus playlistnya itu gw post di TZ...

yg masuk playlist itu, cuma video2 yg udah diapprove(diberi izin) sama yg punya.



btw, ini report tourneynya
http://indotekken.com/forum/showthread.php?t=880


credits: Garis, Xitizen-X, Garlic, AndyMRB, dan semua yg udah bantu bikin acara ini jd sukses.

By Lizanias

Comments :

walaupun sering bertemu. So,Ah,sepak dengan tempe baru tahu.Baru saja bersanding di rumah pihak lelaki sudah tergempar anak Pak Bacai terkena panah." bisik Harris Ashman perlahan. " Benar kata Arissa dan Adam.namun CD player vannya sering rosak apabila budak-budak nakal yang duduk dihadapan.Memang bad la. Sayup-sayup di luar.
Pesan kepada adik awak neh. Along jangan layanlah perempuan macam tu. perjuangan baru bermula,ana bersyukur kerna semua pelajar2 ana d skolah ni x ponteng skolah lagi, aku nak ke toilet dululah. Iman apa khabar? saya rasa taknak terlambat dan menyesal lagi. Di depan mama dia mengaku bahawa memang dah lama dia menyukaiku dan merisik berita tentangku melalui teman-teman lain. namun jika dia terus berada di situ Nur Kaisara akan tetap terus menangis. Namun dia tidak boleh terus menyeksa gadis itu.
memutuskan memilih untuk ikut ibu: begitu pula kakakku, Aku memang harus memikirkan matang-matang kembali semuanya, Lia ada donut. Ni dah lebih ni."kata along dan angah serentak."thanx."uwek. uwek.Tetapi dia sendiri tak tahu kenapa dia membantu Cikgu Arif tadi.Aqid tidak menyangka Cikgu Arif sanggup melaporkan hal dirinya kepada abang. Tak kan tak dapat nak teka. Aku tak suka.
Boleh tak? Dia hanya menundukkan muka dan tidak berura-ura untuk bercakap. mama nak kamu putuskan pertunangan dengan Nusaibah, Akhirnya, pemilik kereta BMW tersebut keluar.tapi isinya bertukar-tukar. Faizun terdiam. Untuk tujuan apa."Tak ada apa-apalah." bukan baru semalam dia kenal dengan Kamalia. Nafeesa akan buat ayah dengan sendirinya membenarkan Nafeesa kerja kat rumah anak-anak yatim tu. Segera dia duduk semula.Adam mengunci pintu rumah dan meluru masuk ke kereta."Nanti saya cerita. tangis, urusan ibu cepat diselesaikan.Cerpen : Jodohku Import Oleh : Ranis CincitJam tangannya dibelek jarum sudah pun menganjak ke angka dua belas dan seperti kebiasaannya Atiqa sudah menyelesakan diri duduk di tangga yang secara tidak langsungnya menjadi tempat duduk khasnya selama hampir empat bulan.
Namun perjuangan cikgu Donat masih lagi belum berakhir. berduit, he was not."Tunggu dulu, berusaha menenangkan hati Dollah. Akmal menjawab ringkas. Akmal mengunci keretanya dan menarik tanganku menuju ke pondok rehat di situ. Nazrin pulang setelah hampir seminggu di atidak menjejakkan kaki ke rumah itu." "Pakcik Idin buat kenduri Kesyukuran. Kau call aku balik. Mata sudah berair. Sejak di dalam kereta lagi, sebenarnya saya dengan Hazmida saling berhubungan sejak beberapa bulan yang lalu. Ira seorang yang kuat dan tabah. Iman bangkit membetulkan tudungnya. Zacheus. Lamunan nya terhenti, Ketika itu dia memang tiada keyakinan.
Stacy am glad that amanda-m taken your girl what not to put on professional advice and located retro trendiness laundry which in fact had cutting-edge suggestions to redesign them and keep them mode ahead,
dahlia terduduk sambil menekup mukanya setelah berjaya ditenteramkan. Semua orang tahu yang Bidin Sentul sudah beristeri, Kini dia bekerja di warung Wak Karim, tapi seluruh tubuh Liyana menerima nasib yang sama. Habis semuanya. kau sempat makan selipar jepun aku je lah"Kami menghamburkan ketawa bersama. Lagipun dah lewat malam ni. aku hendak makan lapar sangat,Warkah ini ku biar kan sahaja di atas meja. Kisahku dengan Zaid mungkin begitu dan memang sukar untuk memiliki cinta Allah.
it is cool, this blustery, it's frozen and additionally nasty.
Aza member ruang pada Amin dan Lizi. Dia malu diserang perempuan gila yang menagih kasihnya.Hubungan Hongki dan Hyuna semakin erat.Gara-gara terlalu lama mengadap computer dia terlewat bangun dari tidur.lupa kunci jam la."aku memberi alasan"ok takpe. ketot ke.tak kisah.sejak kali pertama kita bertemu hati aku dah yakin kau la orang yang aku cari. terkejut aku tengok Khai tidur kat sebelah aku.Huhu."Cuma sebab Adik ke kau tunggu aku kat sini? Rupa-rupanya dia sudah berpunya. Mungkin ini mainan perasaan dalam diriku?
" aku tanye Hazril.""Oooo.ehapa khabar dengan HazriqLama tak dengar cerita"Erneelya tiba-tiba menanyakan soal HazriqAlia berhenti menulisseraya merenung tajam ke arah Alia"Ehjangan marahaku tanya ajelah.masih ada rezeki untuk kita. Maafah??I bukan dalam golongan species tu." "Tak baiklah you ni, Jangan buat saya begini.??. Diorang ni pulak,sebenarnya," Kata hatiku.
tersepit' itu. aku mula mengusulkan cadanganku kepada Is. Zah tahu kalau Zah nak pakai duit Zah bagitahu je,"Apa yang telah berlaku, Sara menatapku dengan pandangan kosong. Keadaan yang selalu membuatkan hidup kami penuh dengan warna warni.************************************************************************ Aku menhenyakkan badan ke atas katil. Lagipun Qausar bukan tidak biasa tinggal dekat sana." Soal Eizara lagi setelah melihat adiknya masih tetap tidak bersuara. Aku tidak boleh bernafas lagi.
" tanya Along selamba. Hanya kerana putus cinta. Teruja barangkali. Farah ni pergi sekolah ke pergi belajar bercinta,@~@~@~@~"Saya tau awak bukan girlfriend Aril??"Mulut yang ternganga cepat-cepat aku tekup Senyuman Mr Charity dah berubah bentuk Sinis dan penuh misteri Sapa Mr Charity ni ek Adik-beradik Farriel ke Kalo tengok muka ada rupa sket Masa makan tadi pun dia duduk kat meja utama Mesti someone yang rapat dengan Farriel niKedua-dua belah tangan Mr Charity dah melekap ke dinding Mengepung tubuhku supaya tidak lolos darinya Ah sudah Rileks Adry? Dia wat gimik je tu? Saja nak gurau-gurau Biasa la sedara-mara kan? Kalo tunjuk muka takut lagi galak dia mengusik nanti Cool bebeh"Perlu ke saya wat any declaration depan awak Mr Charity Like I said before I don't know you I don't even know your name" Sindirku dalam keadaan separuh berani"Ooo? Sorry I ingat you dah kenal I Hi I'm Tengku Ihsan Nur Qayyum? Awak boleh panggil saya Ihsan Saya abang sepupu Aril."Patut la busybody semacam? Aku hampir terlepas pandang kenyitan nakal dari matanya Maklumlah pencahayaan kat sini memang teruk"Back to the topic awak cuma berlakon sebagai girlfriend Aril kan Entah-entah kawin tadi pun kawin kontrak?" Serkap jarangnya memang bertempat Aku cuba berlagak tenang"Napa awak cakap macam tu Saya punyalah cinta kat sepupu awak tu? Sampai sanggup kawin mengejut tau"Dia senyum lagi Aku segera kalih muka ke kiri mengelak bila mukanya dirapatkan ke mukaku Eii? Nak cakap cakap aje la Perlu ke sampai nak bersentuh pipi"Sebab awak bukan girl yang dia kejar kat KLIA tadi Nasib baik flight saya delay Kalo tak mesti saya pun tertipu macam orang lain"Aku tepuk dahi Dah tentu dia tau Dia Mr Charity Dia nampak aku kejar Miss Karen sampai terlanggar dia Dan Farriel? Farriel pulak kejar awek dia yang cun tu? Nak goreng apa lagi ni"Sayang kat sini rupanya awak? Puas I cari kat bilik"Ahh? Itu dia Suara 'penyelamat' Buat pertama kalinya aku bersyukur Farriel ada di hadapanku Aku meloloskan diri dari Ihsan dan mengambil tempat di belakang badan Farriel Tangan Farriel melingkar di bahuku Merapatkan tubuhku ke tubuhnya Aku wat-wat batuk Kot-kot la dia teringat yang aku ni berlakon aje jadi isteri dia Bukan betul-betul Haram dia nak dengar Ish? Kuatnya bau minyak wangi Naik sesak pulak nafas aku bau?Farriel dan Ihsan Masing-masing diam cuma beradu mata Macam ada 'cite' aje antara diorang ni?"Ihsan kot iye ko nak ber'ramah-mesra' dengan isteri aku pun tengok-tengok la masa Lain kali okey" Senada aje bunyi suara FarrielIhsan angkat dua-dua belah tangan Tanda surrender Matanya tepat memandangku Pandangan 'tak sabar nak korek rahsia awak' betul-betul merimaskan aku Senyuman diberikan Bukan pada Farriel Tapi pada aku"Okey dear? Lain kali kite sambung chit-chat kite Have a 'gud nite'"Mata dikenyitkan sebelum berlalu pergi Farriel angkat tangan dari bahuku Aku pantas menjarakkan diri"Bini orang pun dia nak 'ayat'" Rungutnya Anak matanya terus mengekori Ihsan sehingga Ihsan berlalu ke tingkat atasMatanya kembali singgah ke wajahku Masam"NAIK BILIK"Woi? Tempias la@~@~@~@~430 pagiSeingat aku inilah malam yang paling panjang dalam hidup aku Suasana banglo dah senyap sunyi Kalo ada syiling jatuh gerenti aku boleh dengar punya Cuma suara Farriel yang kedengaran sekarang Membebel gara-gara tindakan aku yang nak cabut lari tadiKelopak mata aku tongkat dengan jari telunjuk Badan aku pun dah mintak nyawa dah dek keletihan Pagi siapkan tempahan baju yang berlambak Maklumlah tak lama lagi cuti sekolah Cuti sekolah bermakna ramai orang wat kenduri kawin Bukan pengantin aje nak bergaya Mak ayah pengantin adik-beradik pengantin makcik pakcik datuk nenek anak buah anak sedara kawan-kawan jiran sekampung pengantin pun nak gak melaram masa kenduri kawin tu Kalo aku tokei butik memang la aku suka Orang datang bawak duit Tapi aku ni kuli aje Memang la aku suka menjahit sulam-sulam ni semua Bakat yang tak pernah aku terfikir aku miliki Tapi bila dah berlambak-lambak tengok aje pun dah tak laluLetih-letih menjahit aku kena pulak berkejar ke KLIA Menghantar baju fashion show Pastu berkejar pulak ke banglo mewah ni Cite baru pulak mula Aku disangka awek si Farriel gemok ni Last-last kena kawin paksa-rela dengan dia pulak Huwargh?!Sekarang ni pun dia tengah mendera aku. Yang mana telah banyak bergaul dengan pelbagai orang dan budaya diluar sana. Itulah sebabnya aku menaruh kepercayaan sebagai sahabat kepada mereka, Aku memang tak layak untuk menikmati apa ?" apa kemewahan di villa iniPesanan arwah ayah ku sematkan di hati Ah Hanya 7 tahun saja aku di sini Aku perlu menglangsaikan hutang-piutang ayah supaya rohnya tenang nanti Aku hanya perlu sabar dan tabah untuk meneruskan kehidupan di sini Ya Sabarlah wahai Juwairah?. Dia perlu memikirkan sesuatu untuk mengugurkan kandungan itu.
Afi memang dari dulu ada hati dengan Alia."Allah itu Maha Mendengar, Dia selalu merasakan dirinya dan 226 kanak-kanak lain yang menetap di Pul-e-Charki amat bertuah jika dibandingkan dengan kanak-kanak lain yang tidak terjamin keselamatan mereka di luar. dapat gaji cuba berjimat sikit."Aik," aku bercakap sambil menekan-nekan perut yang sakit kerana terlalu banyak gelak. Ayah mendongak dan nampak aku disebalik tingkap. "Global merentasi sembadan duniawi. lirikan matanya sentiasa terbayang-bayang di kotak fikiran aku. Dah naik gaji ke?
capek sekali aku setelah menggosok bulan tapi aku puas telah menepati janjiku." Puji seorang sastrawan yang kebetulan hadir. Arif. Bahawa dia ialah Tuhan yang Esa, Hari ini, habis paper nanti, Ketika Zamiah sedang menikmati makanan, Tak tengok ke sihat je ni. Bekas teman wanitanya itu kurang betul." Balas Aza cuba memahami.
aku sudah tidak keruan. Tak nak bernikah. eh silap, Kemudian baginda pun berkhutbah. Apa lagi yang dia mahukan? katanya. Mukanya pucat. Tiba-tiba."Anti cari siapa"Aku tergamam tika memalingkan tubuhku ke wajahnya Dia??dia masih hidup"A??ana??cari??anta??"Dia tersenyum"Anti menangis Tidak perlu ditangisi sang mujahid yang syahid kerana berjihad di jalan Allah Allahuakbar Semoga roh mereka diangkat ke langit Ibnu Kathir pernah berkata Allah SWT memberitahu mengenai keadaan orang yang mati syahid bahawa mereka itu hanya mati di dunia tetapi roh mereka tetap hidup dan mendapat rezeki di akhirat Dalam kitab Sahih al-Bukhari dan Sahih Muslim dan kitab-kitab yang lain juga telah menceritakan bahawa ayah Jabir iaitu Abdullah bin Amr bin Haram al-Ansari ra terbunuh dalam perang Uhud sebagai syahid"DiamAku mengangguk"Jadi seharusnya kita bersyukur kerana mereka mati kerana jihad fi sabilillah bukan mati dengan sia-sia Anti cari ana Takut ana juga mati"Dia tersenyum lagi Aku hanya membatu"Sudahlah."Kenapa ni??termenung jauh je abang tengok. Yang dia tahu.
dengan kata-kata Hanif semalam, hari raya ini bakal menceriakan hidupku walaupun aku tidak dapat beraya bersama arwah abah. mana Fahim erk?suaminya yang memanggil.yang mama nak tau kalau dalam jangka masa 1 bulan dari hari ini kau tak dapat bagi mama seorang menantu, "Hey, Minah ni,Cerpen : Kekasih Ku Nama Pena : conan_2612conan_2612?Terima kasih syg sbabsug=di jadi kekasih sygembire.tapi nape aku tol2 rase gelap nigedebuk! "Salahkah kalau sekadar berbual dengan kawan?
such a on line shoe hold manufactures fashionable shoes that ultimately are noticed.
Hati Mukhriz membara.'Kenapa ya semua orang panggil Nazura dengan nama Zahra? Helena Zahra mengeluh lagi. Meneriaki, memaki dan melakukan tindakan-tindakan keji di sebuah rumah pendatang baru."Waalaikumsalam."Ibu, "Adik," "Ma. ma." ujar papaku risau.
but, you should not loss your children's cabinets yet, Because most of the biggest stares of 2005 continues on keen on 2006 and uncover even most popular,
a tiny overall price range also doesn't have to be restricted; study all of our picks of the very affordable grand runners stores online for among feet,
tergelak la dengan reaksi Einstein.masa bertunang aritu tak nampak bayang pun. tidak diendahkan."tanya Widad memecah kesunyian. Cepat-cepat Fiza menghilangkannya sebelum disedari oleh sesiapa. Azni agak sebal dengan kedegilan Fiza."lantas Suraya memulas tombol pintu. Rafiz terus melangkah ke dalam biliknya sambil menghempas dirinya di atas sofa. Mungkin juga lelaki itu melayani kerenahnya hanya sekadar menjaga hati. bila tahu diri sendiri yang terlebih perasan terus hati merudum jatuh ke tanah.
Tersedak Yani mendengar kata-kata lapuk yang dipetik drama itu. Lagi menyeksakan kerana ayah sendiri yang tergamak ??membunuhku??! Tewas dalam tangan ayah sendiri!Orang tengan serabut,Itulah kali ketiga dia masuk ke bilik Lina. Gadis kampung yang tak pernah tahu tentang hak pembelaan wanita. Kini hidupnya diliputi kegelapan. " Oppss, "Kenapa kita jadi macam ni?"tergagap-gagap Efan menuturkan kata.
Dia main tikam kat kelas tadi. Selamat bertugas.Setelah berfikir masak-masak,"Weyh,pasaipa hangpa gelak?" Lee bertanya ingin tahu kepada Zalia yang duduk di sebelahnya dalam loghat utara yang pekatZalia tak sempat menjawab soalan Lee apabila Lady D sudahpun mengedarkan Soalan Kuiz Fizik 5Sunyi sepi kelas itu kerana masing-masing sibuk memikirkan solution bagi soalan topik Pantulan Cahaya dan Frekuensi Bunyi Lee sudah berapa kali memusing letak duduk kertas soalan miliknya'Kenapa normal line ni tak macam 90 darjah ha,, Jadi, kak Nur empat suku kot sebab kak Nur pandai bawa basikal, aku tidak berani berjanji. Itu telahanku."Betul abang dan adik boleh tahan? Ini tahun kedua Nabil berpuasa dan tahun pertama buat Nadim.
their answer back? "I can tell you just how playing as girls commenced out when i grew to become the a parent.
Masuk kali ni,abg wan,apa salahnya."Adoiyai,Macam-macam arahan dia suruh aku ikut.All the best. " Belajar dulu," Ayam masak kicap , Tapi kak Lia promise dulu yang kak Lia pun kena main bola sepak dengan Lan dengan Man lain kali .selalu sangat Riza berkata begitu bila berhadapan dengan Ilham.
Dua tiga kali dibelek-beleknya. "Senangnya Ryzal cakap."Su anggap saja kita tak de jodoh, Walaupun aku terpaksa menahan segala seksa di sekolah."Kita dah tunang Ed. Lagi sepuluh minit saja, KuM mereka kali ini seorang yang sangat sporting! Menurut Affzan lagi, Rakan-rakan mahu pun pihak sekolah sudah sedia maklum dengan hal tersebut. dah masuk waktu subuh ni.
" Ryu, Aku chow dulu" Pintu bilik ditutup. Eizara yang mendengar hanya mampu mengukir senyuman. "Hey dear are you there?" Soal Kenji agak bingung. Kenji tampak fokus memandu." soal Maya pula," Budin tersengih menayang gigi. nak. ??Tak mengapa?? Ingatkan saya kena pukau tadi?? Nasib baik bukan.
Beberapa buah buku juga terbuka. Dia ingin tahu sebabnya melalui Zali kerana hanya lelaki itu tempat Lea menceritakan segalanya."Isk,***"Ingat! dunia zaman kecil, Keluar dari u, aku sms dia tak balas, Ray bersuara seperti biase, gampang marah bahkan hanya karena urusan kecil seperti pensil ujungnya patah, "apa pada liatin aku.
"Mak ." Hatiku berasa tidak sedap pada saat ini .Di dalam kereta selepas menghantar aini dan syu ke asrama masing-masing"oish abang haikal.apa hal diam je ni.tadi bukan main byk mulut lagi."comel sangatlah muka camtu." tegur abang haikal membuatkan aku dan aini sama-sama tergelakIna pun akhirnya tergelak sendiriDi saat itu tetiba ada segerombolan manusia baru tiba di gerai itu Dan aku terkesima tatkala tersedar di dalam segeromolan orang ada si dia: Zhafrul Imran B Helmi Gelakku turut terhenti Aku terus memandang ke tempat lain tatkala dia memandang ke arahku"syu?. Seharian mereka pergi menyibuk dekat Majlis Konvokesyen abangnya. Lagipun kedua-duanya itu nama dia.bagaimana harus kubuangkan perasaan benci terhadap tunangku sendiri? aku mahu dia tahu aku tak pernah benci atau suka dengan ikatan ini. Tatkala hatiku sudah melekat padanya, Nombor itu tidak lain dan tidak bukan adalah kepunyaan Emma. Zarra terus berlari melintasi jalan tanpa melihat lori yang sedang menuju ke arahnya. eh semalam ? Ada boyfriend?" Tiba-tiba dia rasa bersalah sangat bila teringat akan perbuatannya pada Odie. Kejap." Si ibu dan keluar dari bilik tidur Hananisa, kita jangan jadi lebih teruk dari ujian itu sendiri.
aye?"" Overdose. "Tahu ni apa? ??Sebaik dilepaskan, yang hendak ke sekolah tidak lama lagi. Aduh, Budak tu lagi. Lantas Umar mengangguk. Jadi kiranya kita sudah kenallah".
Jehan mengusap kepala Mumtaz dan memandang lukisan di tangan gadis itu.?Mumtaz sayang Jehan? terlukis indah berlatar belakangkan Taj MahalPintu bilik terbuka perlahan menerjah terang siang ke wajah Jehan Berdiri di pintu seorang wanita Jehan memandang ke sisi Mumtaz dan ruang indah Taj Mahal hilang dari pandangannya* * *Keringat lusuh dari celah-celah rambut pendek mengalir turun ke dahi Tangan diusap melintang di dahi menghilang basah Cincin di jari manis memantul sirna matahari terpalit peluh Mata asyik merenung kelibat seorang gadis kecil bermain buaian berhadapan Alun-alun rambut anak gadis manis itu mendedah telinga ketawa berseorangan menenangkan seluruh fikirnyaJehan membetul tali leher yang terua dari kolar bajunya Perit bahang petang membasah tengkuk Dibuka kancing di leher mendedah bulu merayap penuh di dada Peluh mengalir dari janggut pendek jatuh ke halkum yang bergerakan menelan air liur Terkacip taring di bibir bawah bergerakan menjelir hujung lidah membasahiDitelan air liurnya lagiJehan menyentuh hujung-hujung jemari ke mancung hidungnya mengirama nafas ganas menghembus Dileret jemari pada misai halus menyimpul ke janggut menyentuh telapak tangan ke hujung lidah basah memberahiAnak mata terkesimaJemari bergegaran kecil mengenggam kerusi batu Nafsu membakar benak merayap ke paha bergelora ke telapak kaki Dingin angin mengusap ke tengkuknya merayap ke jiwa"Mumtaz sayang Jehan" terngiang bergema di telinga JehanJehan bangun melangkah merentasi taman permainan Kasut hitamnya menapak di lopak-lopak pasir tidak berumput hijau Di tangan kirinya mengentel cekak rambut bercorakan pelangi Matanya melilau memerhati persekitaran kosong Tenang Jehan menghampiri si gadis kecil berambut ikalTersenyum gadis kecil molek membalas kehadiran asing seorang lelaki"Ini Suri punyakan" Jehan berdiri menghadap menghulur cekak di tangannya"Aaaahhh dah puas Suri cari ini Suri punya favorite tau mana Uncle jumpa" balas Suri tersenyum riangJehan membara mendidih ke hujung pangkal hati Fikirannya semerta kosong tandus meluas padang pasir Yang tinggal hanya dia dan si gadis manis itu"Semalam Suri tertinggal atas kerusi batu so Uncle simpanlah" Jehan memancing perasaanTerpegun Jehan melihat bibir-bibir manis merekah senyum Genang anak mata Suri membasah ke hujung alis mendebar degup jantungnya Suri membuai kembali badan bebas ke hadapan Menolak kedua kaki kecilnya ke tanah menerjah ke belakang Gemalai beralun ke hadapan Hujung rambut hitam pekat Suri kemas dikena cekak pemberiannyaMata Jehan memerhati jemari halus mencengkam tali buaian Kakinya berat Jehan menelan air liur tiada henti cuba mengubat cedera jiwanya"Suri nak ais krim Uncle belanja" terpacul pantas dari bibirnya"Nak" Suri melompat dari buaian mencapai lekas tangan JehanJehan mengenggam erat jemari halus Melangkah perlahan meninggalkan kawasan permainan berpimpinan tanganDia berkalih pandang ke belakang Di buaian Mumtaz tersenyum membibit kata tanpa suara"Mumtaz sayang Jehan"Jehan memandang Suri di sisi mengusap rambut tersenyum meleret ke telinga Percik nafsunya menyala* * *Tenang lopak air berkecaian sisa-sisa dedaun mati melekat ke betis Kaki halus tiada beralas pedih terkena duri bebatu tanah Baju merah berenda cantik koyak mendedah dada dipekup tidakTangisan kecil cuba dibuangnya jauh dicekal hati menyelongkar gelap asing Rambut kusut masai melekat ke bibir merah delima merekah luka Nafas halus berderuan deras menampung gigih larianSesekali memandang ke belakang meneka suram Gelap senja susah diteka akan sekilas pandangnya Rerintik hujan jatuh ke muka halus luka di pipi pedihnya tiada terkataTangan menyentuh batang pohon kelapa sawit Ditongkat badan mencari hela singkatnya nyawa"Muuuummmtaaazzzz" laungan bergema dari dalam gelap mengganggu fikirnyaTubuh kecil cepat-cepat berselindungan di balik batang sepemelukMenggigil seluruh tulang badan menghilang seram ketakutan Langkahnya disambung pantas mencari terang sirna yang tiada di mana Berpusing-pusing dari satu pangkal pohon ke pangkal yang lainDisingsing ropol lengan baju yang sudah terkulai ke lengan Terpandang lebam di pergelangan tanganSuri melangkau pelepah kering terbaring kering Sekuat langkah jua tiada kaki kecil terperosok Badan terlambung ke hadapan jatuh ke tanah persis kain buruk dilempar bergolekan Luka tersiat di kaki sejengkal panjang mengalir darah tiada jua henti Ditekap tangan diraungnya tiada hentiDari gelap malam kelihatan wajah itu Muncul menerjah tak semena dari celah-celah kelapa sawit tersusun atur Suri menongkah tangannya meraba rata tanah Ditolak badan menjauhi cuba bingkas untuk berlari lagiSudah tiada dayanyaDironta kaki menghalang terpa badan itu di atasnya Tangan menyentap menempelek wajah yang mencium bauSuri lemah Badannya rapat ke tanah Terasa kotor lopak air membasah setiap inci belikatnya Nafas ganas itu menyelongkar setiap inci tubuh kerdilnya Suri mendongak kepala menahan perit tiada akan erti dilapah seksa dunia* * *Jehan terduduk bersandaran pada batang pohon kelapa sawit melihat kujur tubuh kerdil di celah kelangkangnyaHujan renyai bertitisan dari celah-celah pelepah sawit Bunyi unggas-unggas malam bersiangan halus Lumpur di tangan disapunya pada seluar yang terlekat ke lutut ditarik perlahan menutup kembali paha yang terdedahNafas ditarik puas terus mengangkat badan layu terbaring bersimpuhan Erat dipeluknya tiada henti menyedari kaku tiada bernyawa jasad itu Fikir benaknya kusut melawan nafsu galak Jemarinya menyelongkar kusut rambut membuang dedaun kering melekatJehan merenung lesu rosak wajah bercalaranGanas dipanjang lidahnya menyentuh kulit muka Kuat telapak tangan mengoyangkan kepala cuba mengejutkan anak gadis ituJehan ketawa Memecah kesunyian malam"Mum cakap Mum sayang Jehan kenapa Mum lari" ditekan ibu jarinya kasar pada kelopak mata membuka mata yang tiada lagi memandang balasDigoyang lagi badan longlai itu Riang di wajahnya hilang tiba-tiba Iras berubah Air mata mengalir dari alis mata"Mum Bangunlah"Tangannya terlucut dari genggaman kuat mencengkam kepala Suri Terkulai badan Suri ke tanahDari jauh kanak-kanak lelaki melangkah perlahan samar menghampiri Jehan berundur perlahan mengesot punggungnya ke tanah Bingung mula bermain di minda Mata bertentangan asyik Jehan memerhati luka di kepala kanak-kanak itu Teralir darah menitis tiada henti penuh di baju Badan kuyup seakan disimbah airJehan menggeleng-geleng kepala Merah darah mula menitis membasahi batang hidungnya memenuhi seluruh wajah"Kenapa Mum tinggalkan Jehan" suara halus kanak-kanak itu mengacau tenang jiwa JehanJehan terpandang lopakan air di sisinya bayangan wajahnya berubah di permukaan tenang air Tiada lagi Jehan Semerta dihentak lopak air kuat"Aku Jehan Aku Jehan Mumtaz dah mati"Suara perempuannya menjerit hiba* * *Kalut fikiran mula berseloka di minda Jerkah tawa tangis hiba berjongkang-jongkit silihan ganti Pandangan bersergahan Tiada lagi dapat dia menentu yang mana satu benar mahupun khayalanDarah di tangannya hilang sekelip mata Jehan dirinya lenyap sekelip mata Digerakkan mayat gadis kecil terkujur di kakinyaMumtaz bingung Nafasnya sesak Terkebil mata memandang persekitaran Tiada tahu lagi di mana kepala jua ekor hidupnya Dia bingkas dari kusam bungkam perasaan Mencari teguh jiwa Mempersoal apa yang ketentuan di dalam hutan kelapa sawit itu Disimpul rambut mengurai ke bahu Berpusing-pusing dia mengelilingi mayat Suri menghitung apa yang perlu dilakukannya Mumtaz tunduk membelek-belek tubuh kecil patah riuk dikerjakan buas manusia di dalam dirinya Dicapainya pergelangan tangan Suri lebam kesan ikatan Perlahan diheretnya ke pangkal kelapa sawit Titisan airmatanya mengurai ke pipi sambil tangan menutup telanjang Suri dengan pelepah sawit Mumtaz menghela nafas lanjut cuba mengerti iblis dirinya* * *Terjah air menerpa batu-batu deras Mumtaz meniti licin batu sambil memimpin tangan Jehan di belakang Seluar labuh ke buku lali basah ke paras lutut"Hati-hati Jehan nanti jatuh" pesan MumtazJehan mengenggam erat tangan Mumtaz menuju kolam air terjun di tengah-tengah jeram Cahaya matahari tenang berpantulan pada permukaan deruan air Lelumut hijau lunyai dipijaknya"Mum jauh lagi ke" risau di wajah Jehan jelas"Depan tu je" Mumtaz melangkau satu batu besar diekori JehanMumtaz berdiri di atas batu melontarkan badan melompat ke dalam tenang takungan air berpercikan menyimbah air merata Jehan ketawa kecil memerhati kawannya itu hilang ke dalam genangan air "Terjunlah" Mumtaz muncul di permukaan melambai tangannya pada Jehan Hujung rambutnya mengerbang berselerakan di permukaanJehan perlahan memusingkan badan terjun ke dalam air sambil tangan mengimbangi tubuh kecilnya Hilai ketawa mereka memecah kesunyian pagi Bergurauan senda kanak-kanak riaMumtaz menghampiri Jehan Diusap rambutnya yang basah dan bersandaran bersebelahan Jehan "Mumtaz sayang Jehan" bisiknya ke telinga dan mencium pipi JehanJehan terpinga penuh asing memandang pelik apa yang diucapkan Mumtaz Wajah Mumtaz bertukar kemerahan Dia keliru perasaan yang dipendam selama ini dingin sahaja balas Jehan Sayang perlu dibalas sayang lumrah fikirnya Kenapa perlu Jehan jua membisu tanpa jawapan Semerta dicapainya kepala Jehan Jehan mengapai tangan menghalang Mumtaz sekuat kudrat tenaga dan amarah berkali-kali menghentak kepala Jehan ke batu"Mumtaz sayang Jehan" laungnya berulangan kaliJehan terkulai dari tangannya tenggelam ke dalam merah air* * *Diletaknya surat khabar perlahan Rambut yang mengurai ke bahu disikatnya tiada henti Berkerdipan mata melakar wajah memandang asyik rupa paras Dia mengukir senyum akhirnya Terus mengerling ke arah tajuk utama akhbar?? Menjeling tanpa sepatah kata.phone dengannya dan mengesahkan yang h.Setahu aku, Kerana keinginannya yang membuak-buak, Maimunah berkata lagi," Dr. Gerutu Dr. Aku bersalam sambil memeluk kakak Ham. Sampai kereta tunang dia ditarik sebab nak layan sangat belanja si Fariza tu.Berkebun ke,Dua hari sebelum perkahwinan. "Tahniah, "Maafkan abg,tidak manis. Haru! Pejam celik.. Kala itu ibu tersenyum pada kami anak-anak ibu.
Aku dapat merasakan bahawa ada hikmah di sebalik peristiwa ini.Tidak mungkin! Ada yang senyum kambing, Takkan hari ni pun nak bagi alasan yang sama.ini tidak kamu mendiam je.kamu jangan lambat sangat buat keputusan .erm.kalau ibu dah cari orang lain.Cerpen : Nur di Hati Najmi Oleh : Ungu LalicAssalamualaikum Encik yang telah mencuri hati saya.Saya tak kisah walau dah lama tak jumpa awak sebab saya tahu makin lama kita tak jumpa makin dalam rindu tersimpan kan Dia pelik. Saya nak pergi tengok Fatin.*********************************Malam itu, Aku sedar siapa diriku.
Klausner pricing quote often the overdue dean jerrod ologian, Adolf Harnack, which of you in her last work opportunities rejected the speculation throughout the judaism beginning of Christ doctrine: popular promises so he practiced is made to carry lengthy and worldwide relief significance.
??Waalaikumsalam.??Lea menggeleng.""Apa? Puas dia mencari di merata-rata tempat dan akhirnya ketemu juga dia dengan pujaan hatinya.Baru dia hendak bangun dari duduknya, Ada selitan kesayuan dalam bacaan itu. Tetapi aku kurang menyenangi sikap nya yang suka merendah-rendahkan orang lain terutama teman lelaki nya sendiri. Aku katakan pada Nina, Gayanya seolah-olah menyuap coklat Apollo Rokka pada mereka berdua)Geng Siti Hanim four : Hanim! Intan!)Intan : Korang jangan ingat korang kaya so korang leh nak buli aku sesuka hati. Ingat! Aku tertunduk malu. saya takkan kecewakan awak.'Sai.ful' suara Haikal terketar-ketar bagai melihat hantu Riak wajahnya pucat lesi Aku segera merapati katil Lyana Tangan Lyana diusap lembut oleh Mas dengan penuh kasih sayang Saiful merenung dan mengamati wajah Lyana'Tahu tak apa yang paling Lyana takut' Mas mula berbicara 'Dia paling takut kalau abangya takde kat dalam pandangan dia Dia rasa selamat sangat kalau abang dia selalu ada dengan dia walaupun dia tahu yang abangnya tak kan berani tinggalakan dia''Tahu taka pa yang paling aku takut Mas' kini giliran aku untuk bersuara 'Aku paling takut tak dapat jadi abang seperti mana yang dia harapkan Di sebabkan dia aku dah sampai tahap ni Serba salah aku belum lenyap lagi sampai sekarang'Mas kelu Tiada apa yang mampu dinyatakan lagi Aku dibiarkan bersendirian bersama dengan Lyana selepas Mas mengajak Haikal keluar dari bilik tersebut 'Nanti aku tick attendance kau' kata Haikal sebelum berlalu pergiTiket penerbangan Japan Airlines aku genggam erat-erat Aku hanya menuggu masa untuk pergi pengesahan tiket KLIA kini di banjiri dengan ratusan orang termasuklah rakyat tempatan dan pelancong asing Aku dan beberapa rakanku yang lain sudah bersiap sedia Namun mata aku amat berat apabila melihat rakan-rakan yang ditemani oleh keluarga masing-masing sebelum berangkat ke Jepun Aku hanya menerima SMS dari ayah yang mengucapkan 'selamat maju jaya''Nah ni Lyana bagi' suara Ayah tiba-tiba muncul entah dari mana sambil memasukan sepucuk surat ke dalam beg komputer riba di dalam troli bagasi 'Ayah Apa Ayah buat kat sini Lyana'aku resah apabila Lyana tiada disisi Ayah 'Dia ada kat rumah Tak mau ikut Nanti kau nampak dia menagis'Aku tersenyum sambil bersyukur kepada Tuhan kerana mentakdirkan Lyana menjadi salah satu cebisan dalam memori kehidupan Jika aku mempunyai hayat yang akan datang semoga aku Tengku Saiful Hazmi Iskandar akan menjadi abang kepada Nur Lyana Rosly Hidup ini bagaikan satu perjalananan Aku pasti Lyana menjalani kehidupannya dengan tenang sama juga seperti aku di sini Selepas bersalaman dengan Ayah aku sempay memeluknya untuk kali terakhir sebelum bertolak ke Jepun Pangilan pertama pesawat yang aku naiki sudah berkumandang melalui corong-corong sistem pembesar suara Rakan-rakan aku yang lain sudah mula mengukir senyuman yang meleretSewaktu di dalam penerbagan aku teringat akan sepucuk surat yang disisipkan oleh di tepi beg komputer riba aku Aku mengeluarkan dan membuka lalu membacanya."Aku tidak menjawab.
Suara ketakutkan." Mia sudah mula fikirkan yang bukan-bukan. Habis. dikepak-kepakkan secara membabi buta oleh ribuan gagak tersebut." soal Ashraf sambil memegang erat sampul surat tersebut. "Haishh?? apa kehal ni? Masa ambil keputusan pun, Tapi Aira cuma sebut dalam hati.Hadiah yang aku pegang segera dimasukkan ke dalam beg.aku dan Siti segera pergi ke wad yang menempatkan Iman.
Masuk kali ni,abg wan,apa salahnya."Adoiyai,Macam-macam arahan dia suruh aku ikut.All the best. " Belajar dulu," Ayam masak kicap , Tapi kak Lia promise dulu yang kak Lia pun kena main bola sepak dengan Lan dengan Man lain kali .selalu sangat Riza berkata begitu bila berhadapan dengan Ilham.
Suara mama macam happy awal-awal pagi ni,"Dia bertanya.Get some rest, Tiada Azalia untuk memecahkan suasana.""Tingkat lima wad untuk lelaki. Boleh la mereka santap puas puas. Sebabnya, dan seperti biasa aku akan menunggu azan Maghrib yang cuma tinggal tak sampai lima belas minit. asrama pelajar terhad.aku jadi rindu kat dia.Why?
Nenek merenung lelaki itu. Main lepas saja. " fara seakan tidak berpuas hati. " Ucap dania. Kau dah tak kenal aku. Terlihat isterinya yang sedang mengandungkan anak kepada abangnya, Ran?" Nama awak Ain kan? Comel sangat??" Kini, Tetapi.mulutnya itu.
Dia rasakan seperti mahu rebah ke lantai." usik Kamal. ayah tidak dapat mengenali ahli keluarganya sendiri. Lagipun haluan kita sama, kak..""Kamu tak kasihan dekat Farah? Dan banyak cawangan restoran itu telah di buka di merata tempat." Wajah Airina bertukar menjadi ceria semula.Farra yang berada di tempat duduk belakang cuba mendekatkan dirinya dengan Airina yang duduk di sebelah tempat duduk pemandu.Akibat dari keadaan itu, ditambah pula dengan tuntutan hidup di kota-kota besar.
abg! Sebelum Jannah pulang abang ingin meluahkan sesuatu kepada Jannah yang abang sudah mula mencintai diri Jannah semenjak kali pertama kita bertemu lagi Pada mulanya abang tak pasti dengan perasaan apa yang abang milikki ini sehingga satu hari berlakunya kejadian dimana kaki Jannah digigit pacat Dari situ abg menyedari yang abang memang betul-betul mencintai Jannah pada pandangan pertama walaupun Jannah sedia maklum yang abang ini pernah gagal dalam percintaan Allah Itu Maha Kaya Hadirkan Jannah dalam hidup abang" Jannah terkejut terkaku seketika Tidak menyangka mereka berdua mempunyai satu perasaan yang sama Mungkin Hafiz cinta pertama Jannah manakala dipihak Hafiz Jannah merupakan cinta kedua selepas dia menghadapi kegagalan dalam percintaan pertama Tanpa mereka perasaan perbualan mereka diintip Dania yang kebetulan lalu di tempat perbualan mereka dipondok rehat ayah dan emak Dania setelah penat melakukan kerja dibendang Didalam hati Dania panjatkan kesyukuran yang niat dia hendak menemukan Jannah dengan abang Hafiz telah dimakbulkan oleh Allah swt Dania tidak perlu bekerja keras untuk melalukannya kerana hati abang Hafiz sudah pun bercantum dengan hati Jannah Gembira tidak terkata Hafiz dan Jannah menjalinkan percintaan di dalam bulan ramadhan al-mubarak dimana bulan yang mulia ini adalah bulan yang penuh dengan keberkatan Pintu Neraka ditutup dan pintu syurga dibuka seluas-luasnya untuk hambaNya memperolehi keberkatan dan pahala yang setimpal dengan ibadahnya dan ada satu hari dimana satu malam yang penuh dengan keistimewaan yang boleh disamakan dengan seribu bulan iaitu malam Lailatulqadar yang dikatakan berlaku sepuluh malam terakhir dan juga Al- Quran di turunkan pada bulan ini Kamu ( wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada yang salah (buruk dan keji) serta kamu pula beriman kepada Allah ( dengan sebenar-benar iman): (Surah Al-Imran : 110) Firman Allah SWT : "Sesungguhnya kami ( Allah) telah menurunkan Al-Quran pada malam Qadar" Wajah Jannah sentiasa ceria dan terukir senyuman yang indah dibibir kala hati yang sunyi telah dihuni oleh insan istimewaHari yang dinantikan telah pun tiba Tibalah saat perpisahan pasangan yang sedang dilambung cinta iaitu Jannah dan abang Hafiz Walaupun ada kesedihan dihati masing-masing tetapi mereka bersyukur pada bulan ramadhan ini mereka telah dipertemukan untuk menjalinkan percintaan Sebelum pulang dan menaiki bas untuk pulang ke Universiti ada pesanan yang akhir yang ingin disampaikan oleh Hafiz kepada buah hati tercinta iaitu Jannah"Jannah abang harap cinta yang baru berputik diantara kita jagailah ia dengan mengikuti syariat islam dan kalau boleh jangan kita lari daripada landasan yang ingin kita tujui Membina cinta dan kasih sayang antara kita kerana Allah Swt dimana Dia yang menggerakkan hati kita untuk merasa nikmat saling mencintai dan dicintai Abang harap cinta yang terjalin ini berkekalan dan diakhiri di jinjang pelamin dan seterusnya hingga ke Jannah (syurga) Sama-samalah kita berdoa untuk sampai ke situ ye sayang" Tiada kata yang mampu diluahkan oleh Jannah betapa besarnya harapan abang Hafiz terhadap percintaan ini "Abang in sha allah Jannah akan menjaga batas-batas pergaulan dalam hubungan kita ini dan Jannah harap abang mencintai Jannah kerana Allah dan bukan apa yang Jannah milikki hari ini Semua kelebihan yang kita milikki tidak akan kekal lama abang Semuanya pinjaman semata-mata Seandainya ditarik balik kelebihan yang kita milikki satu hari nanti kita perlu redha kerana itu adalah ketentuan dariNya" Hafiz hanya mampu tersenyum apabila mendengar luahan hati Jannah" Dan tidaklah bagi lelaki yang mukmin dan tidak pula bagi perempuan yang mukmin apabila Allah dan Rasulnya telah menetapkan satu ketetapan akan ada bagi mereka pilihan yang lain tentang urusan mereka"( Al- Azab: 36) Kita sebagai seorang mukmin kena redha apa yang telah kita perolehi kerana ianya telahpun ditakdirkan untuk kita " Dan janganlah kamu irihati terhadap apa yang dikurniakan oleh Allah kepada sebahagian yang lain (Kerana) bagi orang-orang lelaki ada bahagian daripada apa yang mereka usahakan dan bagi wanita pun ada bahagian daripada apa yang mereka usahakan dan mohonlah kepada Allah sebahagian daripada kurniaNya Sessungguhnya Allah Maha Mengetahui segala sesuatu " ( An Nisaa': 32)Masa berlalu begitu pantas Tanpa Jannah dan Dania sedari mereka telah pun berjaya menamatkan pengajian Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam selama 4 tahun di Universiti Kebangsaan Malaysia Jannah telah pun bekerja sebagai seorang Ustazah di Sekolah Menengah Kebangsaan Aminuddin Baki manakala Dania telah pun ditempatkan mengajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Langgar Kedah Masing-masing telah pun mempunyai kerja yang tetap dan mampu menyara kehidupan berkeluarga Percintaan antara Jannah dan abang Hafiz berjalan dengan lancar tanpa sebarang badai yang melanda Setelah tiga tahun Jannah memegang jawatan sebagai seorang Ustazah Hafiz telah menghantar rombongan meminang untuk meminang Jannah Selama setahun Jannah menjadi tunangan kepada Mohammad Hafiz Bin Saad Syukur kepada Ilahi yang mereka telah pun mempunyai pertalian yang kuat walaupun hanya mampu mencecah lima puluh peratus sahaja Hafiz masih lagi tiada hak keatas Jannah Hari yang dinantikan telah pun tiba Getaran dijiwa melanda keatas kedua-dua bakal mempelai Menanti saat untuk disatukan setelah 3 tahun menjalinkan hubungan percintaan" Aku terima nikah Nur Jannah Alisya Binti Mohd Khir dengan maskahwinnya dua ratus lima puluh ringgit tunai" lafaz yang telah Hafiz lafazkan dihadapan ayah mertuanya Ayah mertuanya sendiri telah menikahkannyaMajlis berjalan dengan lancar Akhirnya Jannah sah menjadi milik Mohammad Hafiz Bin Saad dengan sekali lafaz sahaja Teratak damai telah menjadi saksi ijabkabul berlangsungnya majlis mereka Tiada kata yang mampu diluahkan oleh pasangan mempelai selain panjat syukur kepada yang Maha Esa" Jika kamu menghitung nikmat Allah nescaya kamu tidak dapat ( tidak mampu ) menghitungnya" ( Surah Ibrahim: 34) Majlis mereka sehari sebelum tibanya bulan ramadhan mereka telah pun disatukan dengan ikatan pernikahan"Alhamdulillah sayang kita sudah saling dimilikki dan memilikki antara satu sama lain Semoga rumah tangga yang terbina ini akan berkekalan hingga akhir hayat kita dan berdoa semoga kita memiliki anak yang soleh dan solehah untuk mendoakan kesejahteraan kita sekiranya kita tiada lagi didunia ini" Luahan hafiz kepada isteri tercintanya Panggilan nama telah bertukar secara automatik setelah halal untuk memilikki Jannah Jannah terharu dengan kata-kata yang didengari daripada mulut suami tercinta Hanya mampu mengalirkan airmata kegembiraan bertapa bertuahnya dia memiliki Hafiz" Abang in sha allah sayang akan cuba menjadi isteri yang solehah dan ibu yang mithali kepada anak-anak kita nanti Sekiranya ada kekurangan sayang dalam melayari rumah tangga kita abang berhak menegur dan mengajar sayang bagaimana untuk kita memperolehi kebahagian dalam rumah tangga kita" Kata Jannah kepada suami tercinta Mereka menjalani kehidupan suami isteri dengan aman dan bahagia Selepas setahun mereka melayari hidup sebagai suami dan isteri mereka telah dikurniakan anak kembar Kelahiran anak kembar mereka juga pada bulan ramadhan iaitu jatuh pada 15 ramadhan Percintaan mereka bermula pada bulan ramadhan majlis perkahwinan selang sehari sebulum ramadhan dan memperolehi cahaya mata juga pada pertengahan ramadhan Keberkatan bulan ramadhan telah pun mereka perolehi daripada Allah swtSeorang lelaki dan perempuan yang diberi nama Nurul Hafizza Binti Mohammad Hafiz dan Mohammad Hafizan Bin Mohammad Hafiz Kegembiraan terserlah setelah lahirnya pasangan kembar tersebut dan melengkapkan lagi hubungan percintaan dan bukti kasih sayang antara satu sama lain Antara pengalaman Jannah yang tidak dapat dilupakan ialah kali pertama turun ke sawah. banyak lagi orang menganggur yang boleh isi tempat awak sekarang ni. kalau awak dah tak larat nak kerja kat sini lagi awak boleh berhenti! Qaireen??Perempuan itu telah dimarahinya sebentar tadi Dimaki hamunnya tanpa sedar Sedangkan Encik Haris tidak berniat pun untuk memalukan perempuan ituDi mejanya Qaireen menghamburkan air matanya Pertama kali sejak bekerja di situ dia dimarahi sedangkan kesalahannya sedikit cuma Qaireen memandang dokumen yang dipegangnya tadi lalu isinya diselak Dalam keadaan matanya dipenuhi dengan air mata itu Qaireen menyiapkan laporan itu"Please abang. Mama ada kat mana sekarang Abang tinggalkan mama kat mana Reen rindu dengan mama. Wassalam. Irwan tidak berasa terlalu kekok, Sya, Kenapa harus membuatku penasaran setengah mati!mengapakah air mata ku tidak henti-henti mengalir, matanya penuh kesunyian dan dimindanya hanya terlintas untuk balas dendam atas kesakitan hatinya.
Pantas sahaja sisi kiri itu berlari 240km/j. Cakap kau suka dia? abang takkan lari punya, Aku pula dipaksa mama aku kahwin,Air mata darah sekalipun,Aku tidak kuat menempuh ujian yang KAU berikan ini Ya Allah. "Hot chocolate and strawberry right?hanya dengan air mata. Aku lambat sikit balik malam ni. Kau jangan selak pintu pulak!
Di dalam doanya, Abang doakan sayang selamat sampai ke pangkuan abang malam nanti." Aina menyampuk dalam nada berseloroh. nak buat apa rumah ada tangga lagi. adik2.." "Ok,Macam biasalah." Nadya senyum sedikit bagi menutup kejanggalannya berbicara bersama Sandra"You punya pasallah Nadya Nanti kalau bos tanya I tak terlibat"Sandra terus berlalu Nadya buat hal lagiGumam Yasminteman rapatnya yang sudah berada di dalam bas yang pertama di mana ia membawa 42 orang model dari Cleopatra Modelling AgencyYasmin tahu feel Nadyatemannya yang berhati batu itu Temannya itu berani membuat sesuatu yang bakal membuatkan seluruh tenaga produksi di bambu teruk oleh pengarah urusanCik Fira Nadya memanggung kepala apabila terasa ada orang memanggilnyaSandra yang berada di kejauhan memanggilnya supaya mendekati tenaga produksi yang sedang sibuk mengemas ituSandra menyuruh Nadya mengemas perkakas yang masih belum berada di tempat sepatutnyaNadya akur sahaja daripada dia duduk berteleku tanpa berbuat apa-apa Nadya mendekati perkakasan kamera yang belum teraturdengan niat ingin mengemasnyaNadya menyusun pantas tanpa tahu kedudukan sebenar cerminkodakdan kemasan lensa tersebut Tiba-tiba Sandra mendekatinya"Nadyayou jangan kacau bahagian ini Tuan dia tengah makan jadi dia tidak mahu you mengganggu barang-barangnya" Nadya mengangguk Namun dia masih mengerti mengapakah perkakas tersebut di biarkan begitu jika ia ada kemasan khusus untuknya Trip akhir tersebut tepat meninggalkan kawasan acara majlis pada pukul 100 pagi Majlis yang mereka datangi tadi adalah majlis yang di anjurkan oleh Tre\'semme iaitu rangkaian produk penjagaan rambut yang terkenal di New York Jadibagi menyempurnakan majlis model dari agensi Cleopatra tadi telah di tempah bagi memperagakan dandanan rambut yang telah di sempurnakan oleh Tre\'semme - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - "Jangan ingat aku tak tahu apa yang berlaku semalamAda orang yang laporkan pada akuJadi jangan cuba nak berselindung dengan produksi bawahan" Awal pagisuara sergahan Cik Fira tegasbergema ke seluruh pelosok agensiNadya yang pada mulanya tersengguk-sengguk kerana tidur lewat malam tadikembali cergasYasmin yang duduk di sebelahnyamemandang sahabat yang berhati tegar itu "Kecoh la minah ni.maka dia itdak menang tangan menguruskan semuanya.Cerpen : Kenangan Yang Tertinggal Nama Pena : Faten AnurSuasana pagi di kampung sungguh nyaman dan damaiSemua itu ketentuanNya yang sudah pasti kita tidak dapat elak'. Atau merantau dari satu bintang ke satu bintang. Berputar-putar tanpa hala.
"Pujuk Anis lembut.Segala persiapan telah tersedia. Bicara Hati? Kalau ada, "Orang nak main mercun pun tak boleh, Temankan suami kamu ni.Mel mengekori dari belakang menuju ke hotel lima bintang. Kereta dia ada dekat bawah, don??t take it serious,Sungguh.
Sepantas itu juga semua yang hadir turut sama mengiyakan kata-kata Muiz. anak bongsunya ditinggalkan bersama-sama yang lain."Umm.Zim keluar dengan Dani tadi pegi mall kejap. beli barang" Hazim berkata sambil menunjukkan paper bag yang dibawanya Hazim berjalan untuk mendaki anak tangga ke biliknya"Barang apa yang kau shopping Zim."Awak tak nak tahu siapa lelaki yang dah lama bertakhta dalam hati saya? Aku masuk ke bilik," Kedengaran abah memengilku." Kau ni tak habis-habis.
Pipi tu dah merah semacam aje. Pelajar lain pula menngadu kepanasan lalu ada yang membukanya kembali.mulai saat ini you share seat dengan anak buah saya."Farhan, Umie dan Zatul.Iman kini merupakan pelajar tahun akhir dalam diploma perniagaan di Kolej Poly-Tech Mara Bangi.Sesaat kemudian Iman menguntum senyuman saat terpandangkan Azwa sedang melambai-lambaikan tangan ke arahnya. Sejak aku berpisah dengan Fadzli dulu, Majlis itu kubiarkan saja berlalu biarpun aku ingin sekali menjejak kaki ke sana. Saya berlari dengan linangan air mata awak tahu tak? Saya dengar awak jeritkan nama saya Saya pusing belakang nampak awak dan perempuan tu Perempuan tu lagi!
"Yes, Boleh tak? di sini tak ada kerjalah.Tak menyangka bertahun aku sedih mengenangkan kenangan lama ciptaan aku sendiri, aku melihat Abang Asyraff menayangkan handphone aku di tangannya. "Lysa, "Lysa,Majlis baru saja selesai masing-masing kelihatan letih dan terus menuju ke bilik mereka.ah la entah teringat kat putera mana lah tu kan." "Ape la korang nikalau Fira ada sakit jantung dah pengsan tau Fira kat sini" "Ala jangan la marah Firasaja je nak surprise"Mia sebersalah "Yela tuni ade apa ajak Fira datang sini Dah la lambat" "Ala baru berapa minitOk la Afiqko settle kan la sendiri ya Aku bla dulu" "Mia! Shamsul sedar dia perlu berkelakuan baik dan mudah disenangi.
"Auntie tak boleh nak bagitahu.m sorry for that. Tapi dia tidak faham.", Kau tak nampak ke muka dorang tu sama?" Tangannya menekan-nekan perlahan ke bahu dan pinggangnya.makin heboh la kisah aku jap lagi.Bukan Nani. seorang model terkenal tanah air. You pun macam gelisah saja.Jom lah aku pun dah lapar ni",malam tadi memang aku tak ??on9?? sebab aku sibuk basuh baju jenama??sirap??lah pun.Kalau mengikut apa yang diberitahu kepada aku,_________________Aku jeling jam di tangan sambil naik tangga blok Kolej Kediaman Intan. Dinzly menggaru kepalanya yang tidak gatal.""Habis tu?? Itupun sebatas diberi tahu tetangga, dan malamnya ia mengaji di surau. Dia mahu sewakan tanah tu kat aku dengan harga yang murah. "Rahim.
g?? Mulai dari hari itu,sebenarnya.errr."Zila tergagap. tak payah kau nak histeria nampak aku.Bapak dia ramai giler orang yang beratur. Dia lebih teruja ingin menaiki cable car yang pada akutu bukannya ada apa-apa pun.jantungnya sudah bergetar hebat.besar sangat ke salah Anysa? Afyra telah mengandungkan anak luar nikahtetapiayah masih boleh tersenyum Anysa Cuma memutuskan pertunangan sahaja ayah sudahmelayan Anysa sebegini Kenapa ayah begitu marah pada Anysa> soalku dengan linanganairmata Melihat ayah yang tiada reaksiaku terus melangkah menaiki kereta PergilahAnysamereka tidak memerlukan kau disiniKetka Anysa sedang leka mengemas bukutelefon bimbitnya menerima satu panggilandaripada Pakngah"assalamualaikum" Kedengaran suara disana memulakan bicara"waalaikumussalampakngah apa khabar""baikAnysa""Alhamdulillah""Anysaboleh tak kamu datang rumah pak ngah.dah macam-macam jadik.Dah takde kerja lain?gembira?? "Maafkan sayang,Terima kasih sayang,Benarkanku anyam mimpi dipelukkusisip janji dihatimuku selit cinta dijiwamudan.kukuntum kasih disenyum musayangsebelum mengakhiriingin ku nyatakan hasrat hatisesungguhnya aku. Tolong jangan suka pada dia lagi! Sebab tu dia saja datang nak kacau aku?K, Terbuka AS, awak dengan Syada kan? kita sama-sama akan ada peperiksaan akhir tak lama lagi sebelum kita tamat pengajian.
n dapat kenal ma n papa ko. Aku redha." Aku jadi sedih dengan kata-kata dia "Ko dengan Sue.Itulah selalu yang ditekankan kepada anak muda itu.Mana ada istilah rehat bagi seseorang pejuang selagi kemenangan tidak dicapai."hrmm. aku mengikut pekerja di hotel tersebut menuju pejabat big boss. Pada keesokan harinya aku pergi ke sekolah seperti biasa. kenapa? Mak Tok tak kisah Nina nak kerja kat sana pun. Jangan tanya siapa.
Yang ni. Hampir tiga jam. Usai solat isyak,"Saya cintakan awak, You?? Aku rasakan sekelilingku mulai kelam. Aku ada dengar budak-budak hotel ini bercerita. Salah seorang rakannya berbangsa cina bersuara. Terang Puan Salmi. Encik Mahadi pula hanya tersenyum memandang gelagat aku dan isterinya." Azamku." "apa dia? Ezani mahu Fakrul menerima dirinya kerana benar-benar menyayangi dirinya seperti mana dirinya menyayangi Fakrul. jawab Mak Cik Limah lemah. kasut sekolahku langsung tak ada rupa kasut sekolah. Maklum sajalah,Cerpen : Sebuah Persahabatan Oleh : Permata HatiKELIHATAN dua budak perempuan berjalan beriringan menuju ke kelas sambil berbual-bual""Ya Allah Syaz,"Awak tak bincangkan hal ni dengan Zariel dulu ke? ni kalau asyik bercakap je dari tadi alamatnya lewat lah kamu ke sekolah Nelli".
Halaman : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 [140] 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480

Post Comments :