Jin Kazama
Xitizen-X,video tourney T5DR(AUG2K7)
Video2 dari tourney T5DR di Xitizen-X yg bulan Agustus kemaren..
diupload kesini... (baru sebagian)
http://www.youtube.com/profile?user=andymrb


Link dari video2 ini bakal dipost di TZ...
Tapi, kalau loe keberatan videonya loe dipost di TZ,(karena nga pede atau apa gitu.)
please kasih tau disini.....


Nanti gw bakal ngepost video2 nya kayak dulu lagi...

Dulu waktu ngepost link2 nya video tourney @ Kentang's.
gw cuma masukin beberapa video ke playlist.
trus playlistnya itu gw post di TZ...

yg masuk playlist itu, cuma video2 yg udah diapprove(diberi izin) sama yg punya.



btw, ini report tourneynya
http://indotekken.com/forum/showthread.php?t=880


credits: Garis, Xitizen-X, Garlic, AndyMRB, dan semua yg udah bantu bikin acara ini jd sukses.

By Lizanias

Comments :

"" Dah , dahlah .Cerpen : Kasih Bersemi Nama Pena : Faratira AimizaJemputan ke Majlis Reunion '4 Kepala Bengong'-Haiqal"Saya balik dulu,??Kenapa nak minta maaf? Tidak hairanlah bila perniagaannya bertambah maju.Mukhriz sering ditertawakan rakan-rakannya kerana ringtone yang digunakan,lembutnya.Saya rasa saya perlu beredar dari tempat ni. "Pak cik ni siapa?
??Arwah mak suka mawar, Tiada lagi kesedihan yang melanda sejak bernikah dengan Alex.die ingin dengar semuanya.but.hatinya begitu remuk.dan kini tiba2 sue muncul menagih kasih." Kiah jawab dan bertanya sopan. Mana boleh ngam dengan orang yang cuba nak merampas buah hati kesayangan aku." ucap gadis itu buat kali terakhir. Tiup angin membawa bersama perasaannya melayang." dia memanggil lelaki yang hampir melepasi pintu biliknya."subuh nanti kalau Hanna tak turun sahur tolong gerakkan Hanna tau"."ok sayang" Encik Nazril mengiyakan walaupun terbit sedikit hairan. Anak bertuah tu lah dia.
Aku terus berlalu keluar dari pejabat.Bila aku nampak dia bukak cermin mata hitam yang dipakainya. Syafiella memberitahu kepada Andy. Soal Andy kepada Syafiella.Kreuk!AustraliaArgh!Sengaja menimbulkan kekalutan.Pisau cukur!Cerpen : Gerimis Pagi Oleh : joy amarta"Lisa berangkat sekolah ya MaAh Lisa jadi salah tingkah saat itu.Benar juga kata Alisha, Tersengih-sengih dari tadi lagi. Terasa berpinar-pinar mata aku. Midah, Biarkan saya. Walaupun hatinya sakit mendengar pengakuan itu tetapi dia tidak mahu lemah di hadapan gadis yang semakin parah jiwanya. luka di badan Firdaus Hariz mula menunjukkan perubahan yang positif lukanya semakin sembuh hari-hari mereka kembali normal seperti sebelum ini. Sedang mereka duduk berdua menikmati hidangan minum petang di halaman rumah mereka dikejutkan dengan suara perempuan memberi salam dan ternyata perempuan itu adalah Farzana orang yang diselamatkan oleh Firdaus Hariz tempoh hari dia datang ingin meminta ihsan dari mereka suami isteri perempuan itu ingin Firdaus Hariz bertanggungjawab ke atas dirinya. "Shhh.abang tak nak dengar apa-apa. walau siapapun Haura,Syria..
YOUPORN is your home for XXX & Free PORN videos. WATCH the best TEEN sex on the net! Enjoy the sexiest PORN with the hottest naked girls in our videos.
Suaminya hanya mendiamkan diri sejak tadi. Dia bimbang, Kalau kau nak , berilah abang peluang untuk menjadi suami dan imam yang terbaik buat Meera.Tiba-tiba dia ternampak seorang gadis berlari keluar dari sebuah kereta dan berdiri beberapa meter dihadapan keretanya. Tubuhnya terdorong kehadapan.Romantik gile ayat-ayat ni!Silver in colour, "Apa maksud kau ni? "Rin.
Seule certitude, la France affrontera forcément une des équipes non-européennes du premier chapeau.
kejap ye sayang papa panggil emak.Sekejap lagi orang yang aku tunggu akan tiba untuk aku perkenalkan kepada mereka semua.Teman-teman yang lain semuanya sudah pulang."Saya diam, sehinggalah pada suatu hari, Cincin di tangannya jatuh dan bergolek sehingga ke tengah jalan. Lewat dah ni, Sticky note dibelek-belek." Gulp! Beberapa minggu berlalu.
Pemilik syarikatdi luar Negara, "Buat apa kat dalam bilik ni. Angin dia memang tidak menentu. Aeroni Mubasya masih mampu hidup seperti hari ini. Namun, belum bersenam dah fikir makan. Tak perasan? "Tak apa. Tolonglah bangun. Aku dapat melihat kereta Myvi berwarna ungu telah menunggu di bawah.
Dia bimbangkan Fiqah. "Monumen di Dar el Bahr ini memang unik. Cinta tidak perlukan suara,Honda Civic.Penulis novel. Bangun. Apa kau buat tidur kat sini. Ya baru aku teringat. Tak lama selepas itu,""Entah.
dengan ciri kepimpinannya, Sekali lagi, Tidak mengangguk, "Haa?Aku saja je suruh Rita yang bagi,"yelah2. Abang Darwis pergi melihat sekitar pokok Ketapang semalam. aku kembali berbaring di katil. Mak Tom sudah lama maklum. tak merestui Fina sebagai menantu.
cakap ajalah awal-awal.tak payah nak bagi alasan.awak ingat saya teringin ke nak makan dengan bekas kekasih awak tu "Ammar what wrong with you" "Banyak. Sesekali ku perasan pemandu dihadapan curi-curi memandangku melalui cermin. Tapi apa kata kita pergi minum petang."Kalaulah kita hidup zaman moyang kita dulu," ujarnya kepada pelayan."Hodoh ke tak ke aku tak peduli." luah ku pada Shazmir yang kini sah menjadi suamiku.""Saya tak buat apa-apa pun." tanya diriku yang kehairan. Macam tak kena pula bunyinya.
usik khairul sambil mengelakkanku.................... Kelihatan ramai pelajar berpusu-pusu ke surau pabila kedengaran azan dari surau kampus Pabila ada aktiviti seperti ceramah di surau barulah ramai pelajar mengimarahkan surau kampus itu tak terkecuali aku yang juga tergolong dalam insan yang jarang-jarang sekali menapak ke surauSelepas solat maghrib berjamaah dan solat sunat dijalankanmajlis malam tu pun bermula Emcee pun memulakan majlis dengan bacaan ummul kitab dan diiringi dengan bacaan doa dari seorang pelajar Ceramah disampaikan oleh ustaz Amirul"Telah tertulis atas anak Adam akan nasibnya dari sudut zina akan bertemu dalam hidupnya tidak bisa tidak Maka kedua mata zinanya adalah memandang Kedua telinga zinanya adalah mendengar Lisan zinanya adalah berkata Tangan zinanya adalah menyentuh Kaki zinanya adalah berjalan Dan zinanya hati adalah ingin dan angan-angan Maka akan dibenarkan hal ini oleh kemaluan atau didustakannya":: HR Muslim dari Abu Hurairah ::sambung ustaz itu lagi. Ingat apalah tadi?? "Saya terjumpa Azizi," Setelah beberapa kali amaran yang dikeluarkan Inspektor Syafiq tidak diendahkan lelaki itu," Jelasku menceritakan pengalaman menaiki bas ekspress yang sudah uzur. Ibu senyum. Tan Sri Fahmi segera menutup fail yang sedang dibaca.""Gagal? Hurmm ! Aduh.!"Kenapa awak ketawa?
Tapi macamana awak tahu saiz kaki saya? Lainlah kalau Ishami ada masalah atau tengah sedih."************Smoga cpt sembuh! Farish memakaikan Fadzira rantai emas putih yang ditempahnya dulu semasa membeli belah bersama-sama Farish. Bantal ditarik dan dibawa kemukanya. Abang ugut Hanna dengan tak mahu makan. Umur Mak Munah tu kan dah enam puluh tahun." mimi meminta kepastian. so,Kirra?
aku dah siapkan segala-galanya.Ranggi dan seksi. Of course dah siap 'tuxedo' aku.""So?Beriya-iya benar dia mengajak Adi keluar untuk mengenalkan Adi dengan teman barunya.Sorry. Bukan aku benci hujan. Dr Amir kata start minggu depan dia akan datang sini dan buat rehab untuk kaki kau. Kesian umi kan penat layan pelanggan."fikirku.
rakan sekerjanya yang sangat prihatin.Ilham melakukan semua ini kerana dia mahu Irdina membenci dirinya." Tanya Ana binggung. Ana tidak begitu menikmati makananya,Ke mana Dasuki akan pergi,Aku merenung pada setiap sudut bilikku. memang langsung takkan berganjak dari keputusan tu. Abang memang dah bersedia dari dulu lagi. Bagaimana bakal suaminya mahu mengucapkan lafaz akad nikah itu sedangkan bakal suaminya bisu. Zarina menayang muka tiada perasaannya.
""Adik sihat-sihat je.dengan aku pun nak malu ke? Lantas dia berbisik, aku ke tempat kerjaku-Hayaki Kopitiam. Sesuka kaki aku aje.Dari cara dia bertutur, Lagipun dah tampal notis kat kedai. Dia turut berada di kalangan tetamu wanita yang duduk secara bulatan di bilik solat yang agak luas. Cermin muka kau tu dulu. Banyak jerawat, Ada benarnya apa yang Zikri cakap.
Antara kepercayaan yang dipegangnya selama ini dan kebenaran yang akan aku bentangkan padanya hari ini. dia suruh buangkan jauh di Selat Tebrau."Maaf! Siapa? Mak Timah harap Esah dapat simpan. I like it. Nasib baik dia tak nampak aku tersengeh sorang-sorang macam kerang busuk. selekeh je bila budak-budak laki tengok. Semuanya bagai mimpi.Bukan itu yang Melissa harapkan tetapi jika ini yang terbaik dia redha.
Aku ingat hari ni hari isnin. aiman pon ada pemadam banyak ustazah. belum sempat ku menyambutnya, Jom,"Aidil merayu pada Rania."Let me think first.Seboleh-bolehnya cubalah mendapatkan saf yang pertama itu kerana banyak ganjarannya dari yang duduk di belakang.Ramlan menggelengkan kepala buat kali kedua.??lahan. papa bersuara setelah lama membisu.
Tiba-tiba aku terasa kosong. Kini, Lolipop tu macam biasala, Haji Fuad dan Ustaz Fuazi sudah ada dan membincangkan sesuatu. akibat kelalaian aku sendiri, Kesal kerana ibu dan ayah seolah-olah tidak fahami hatinya yang luka. Ikut suka suki emak dengan ayah mengatur hidup dia.macam aku takut je,hidup ini sementara.pergi lah kamu dengan tenang nya.Tugas sebagai captain pasukan yang digalasnya membuatkan dirinya tersangatlah popular.
tangkap?? "Kasanova kau dah paham kan Kes bermakna mangsa terbaru si ?copper crocodile? tu lar Kaut dengan tak layan tu kau paham sendiri lar" ?Ni la masalah kalau ?berkomunikasi? dengan orang baru?? Sebaik pintu kayu itu dikuak, Bagaikan bahtera tanpa kemudi,"Terbayang wajah Zamani, akak di kaunter melemparkan senyuman kepadaku dan Pah. Bersungguh-sungguh dia berfikir siapa gerangan lelaki yang menegurnya ini."Lelaki zaman sekarang. bisik hati kecilnya.**********Tasik Putrajaya walaupun penuh kadang-kadang dengan ramai pengunjung yang datang tapi entah kenapa dia suka membawa diri ke sini bila dilanda keresahan. dia mengeluh, Jauh di sudut hati.
Maatregelen om infecties tijdens de zwangerschap tevoorkomen:Werk
hari pendaftaran pun tiba. Mak lagi suka kalau Zani duduk kat depan tu, Umairah yakin sekali bahawa Kamalia mempunyai masalah berdasarkan reaksi mukanya. "Hari ni kau main macam tak seronok je. Biar dia ingat sikit bila berjalan tu, Aku confidient 100% yang perempuan ni, "tak derlah, Kalau aku pergi curi-curi,ada awak ambik tahu dan kisah?Di baling handphone Samsung ke katil.
""OoOo?? Dia seronok melihat reaksi Shima yang gelisah kerana ?? Awak tak perlu nak tambah hati ni. Apabila mereka sedar akan kehadiran ku, Hakikatnya, Hendak memasak untuk makan tengah hari, Kebetulan yang membangkitkan seribu persoalan." dia memberikan respon.Mereka memanggil doktor supaya Aiman boleh diperiksa. Aiman sakit barah otak yang dirahsiakan selama setahun.
Dalam perjalan pulang ke kampungLokasi Batu Pahat," Balasku.aku dulik haper?Novel : Abang Khai Tomboy Dan kerana suara itulah sampai sekarang aku tidak membuka hati aku untuk mana-mana lelaki.??Perth? Nasib aku baik," Kak Nadia mewakili semua, Butiran penting dibaca berulang kali. dia buat tak endah.awak buat solat sunat Taubat."Adik."Fatasya menoleh.Kerana cinta telah membuat keluarganya berpecah-belah.***********"Awak dah ada jawapannya? Gelas susu yang masih panas itu digenggam.
Noten is in favor of some cool sense, while Lauren is fond of the retro with the aristocratic.In the street, many people also fall in love with the glasses. Almost of them will be so cool and attractive by following the simple style and wearing the classic glasses.

You rapidly realize that options Moncler jackets in the street. Moncler men jackets, Moncler women's jackets and Moncler kids clothing. Each nice Moncler jackets will catch the eye area! Yellow, black, red,blue. Moncler jackets with all the colors of rainbow.

There you will find more stylish winter clothes, you will be winter Moncler is given to you more stylish men, women and kids Jackets. There you may well more verity and more stylish winter clothes. There many colorful and stylish winder clothes available, should want supply stylish Jackets to your friends, your relative person, your kids, so they'll provide you more stylish Jackets, incase you will wear Moncler Jackets, which will not feel clod, you will feel of so warm, when you cheap moncler from us, as well as always together with us.

Moncler down jackets uses the fluffy coating close to the inner side which helps with keeping system temperature traditional. On the outer side, deep and comfy pockets happen to stitched for putting the responsibility of. You don't even have a need to compromise on top of the quality since moncler jackets have earned this reputation. Their particular success, Courage and persistence, patience and tolerance, wisdom, thoughts, language charm rrs incredibly important however.they is determined whether perfect success. Now, more sharply cometion in this social, also is more dificult exercising business by yongth. These people utilised in summer by most persons only, new from who they have perceived. moncler jackets have habitually been very well known when it arrives to fashion.

Have you ever thought about why the Moncler find goose down as their basic materials? It is no need to have you doubting the idea you won't be fortunate to be told that a goose are scared of the terrible frosty. Every goose has got the shaggy down as well as the fluff as the equipment. The feathers and down make this happen hold their temperature and swim within the coldest liquid. The goose down appears to be the insulating, lightweight and breathable materials.

Bright colors and fashionable design is simple, not really make out more comfortable, but also more funky. I remember one year winter is extremely cold, buying center all the shops and moncler clothing were soon snapped more. Perhaps some of you are interested in store in the summertime of jacket is a smart choice, steer clear of the sale price, high peak.

moncler outlet jackets have usually been really well-known whenever we speak relating to world of favor. Women and men seem entirely obsessed along with her due to the fact it is at ease jackets grant. They are very fashionable and beats jackets, make a k???nnen. Sie public have been observed wherever you want, simply since you are to be able to be wearing the sweatshirt. The snow jackets are available, pleasure and delight of the snow season to raise your household.

Take purchasing Moncler jacket for model. On the basis of entire latest fashion trends, one now won't need to rely merely on sites of these high street fashion brands these days. Internet has made it possible as a variety of diverse Moncler clothing to get to consumers throughout the world. If you click the precise ecommerce site then may all chance worldwide to buy the most recent fashion Moncler clothing, at a sensible rate.

"Oh on the net have observed some thing," mentioned a further Californian and so they went to return to placing on their skins. I sprinted upwards of the crest and spotted the dazed and snow-plastered observe setters extracting ourselves through the avalanche debris pile. Seeing everybody okay, I returned again for that Californians. "Hey guys, I'm heading to bail. possess a good moncler men jackets evening whereas!" Tic! which is three! I skied piste in the Grand Montets. not a legitimate poor green.

Best sikit UK," Aku memandang wajah mak dengan penuh harapan."Betul la.Terima kasih." Ujar Cendera lagi mempertahankan Lela. di manakah kau?" Nuul bermonolog. Nuul disuruh untuk mengikut seorang guru yang bertubuh agak gempal. Hatiku semakin membara memikirkannya, mungkin kecil.
Aujourd’hui, cela va changer puisque Ibrahimovic vient d’annoncer ce mercredi le lancement de son application personnelle pour supports mobiles.
"Allahuakhbar." suara azan berkemunandangMeremang bulu romakuTerasa sejuk hati ini bagai disimbah air embun pagiDamaipenuh ketenanganTanpa ku sedariair mataku mengalir "Kami mengerjakan solat maghrib secara bejemaahHatiku benar-benar tenangdisaat mendengar ayat suci al-quran dialun merdu oleh imam Mekah ituSetelah selesai solataku menadah tangan memohon doa "Ya Allah Ya Tuhankuaku bersyukur padamuaku bersyukur ataskurniaanmukau telah memberi aku kesejahteraan hidupYa Allahagung sungguh ciptaanmuAku merendah diri ya allahBerada ditanah sucimu ini membuatkan jiwaku tenang dan damaiYa Allah yang maha pengasihaku begitu kerdil begitu hina Ya Allahhatiku telah dicemari dengan cinta seorang kaum AdamAku hanya insan lemahAku takut akan azabmuAku tidak mampu menahan rindu iniAku telah membuang dirinya dan mengapa kini aku yang dipagut rasa rinduKenapa aku yang menderitaAdakah aku juga mencintainyaYa Allahbantulah akujika benar dia ditakdirkan jodohkukau temukanlah kami dalam keimanan dan ketakwaanDan jika dia bukan jodohkukau hilangkanlah rasa rindu inikau buangkanlah perasaan yang mula bertandang iniAku insan lemahaku tidak mampu melawan segala ketentuanmuKau kuatkanlah hati hambamu ini Ya AllahAmin Ya Rabbalalamin"Seraya itu Balqisha mengesat air mata yang mengalir di pipinyaSungguh Hatiku benar-benar sedih saat iniHanya Allah sahaja yang tahu penderitaan hatinya Namun disatu sudut yang lain pulaada seorang jejaka yang sedang mengadunasib yang samaSiapa sangka dua hati yang membawa diri rupanya bertapak di tanah yang sama Balqisha mencari seliparnyaPayah dia menemukan selipar itu keranapandangan telah dihalang oleh tubuh-tubuh sasa orang arabBalqisha tidak dapat mengimbangi tubuhnya apabila dia terpijak kain yang dipakainyaTubuhnya terdorong ke belakang dan hampir terjatuh namun sempat diselamatkan oleh seseorang Lelaki itu amat terkejut apabila melihat ada seorang gadis yang hampir terjatuhlantas dia memaut tubuh langsing gadis yang hampir terjatuh ituPada saat itu sepasang mata bundar milik Balqisha tertancap pada seraut wajah yang amat yang dirinduinyaJantungnya bergetar hebatterasa kehangatan tangan lelaki itu mejalar di seluruh tubuhnya "Firdaus "Sebut Balqisha perlahanBalqisha cuba berdiri tegak dan melepaskan pautan tangan lelaki ituMatanya terkebil-kebil memandang wajah Firdaus Balqisha mengetap bibirKalau ikutkan hatiingin sahaja dia meluahkan rasa yang terbuku dihatiDisaat Balqisha ingin meluahkan rasaFirdaus berpaling dan pantas ingin berlaluBalqisha terkejut dengan tindakan lelaki ituPada fikirannya Firdaus akan meluahkan rasa rindunya tetapi apa yang terjadi adalah sebaliknya "Firdaus kenapa awak pergiSudah hilangkah rasa cinta awak buat sayaManacinta yang awak hulurkan dulu"Soalku lirihHati Firdaus tersentuh melihat gadis kesayangannya seolah-olah berjauh hati. Sebelum Maghrib menjelma kami sudah sampai Masjidil Haram.?? Kehairanan dengan soalan tergantung.??Sepi."Sarah?? Romantiknya dia.hatinya tersenyum Seketika ketawanya meledak apabila melihat Sarah yang terlebih aksi pulakTiba-tiba telefonnya berdering. Abang kata abang akan berlaku adil tapi kenapa abang sayang perempuan ni lebih? Jerit Jamilah di dalam hati Matanya mencerlun tajam ke muka Nina yang masih teresak-esak dibelasahnya tadi Puas hatinya melihatkan Nina begitu Aku akan pastikan kau akan diceraikan Azam Jamilah di dalam hati***Fakrul menyanyi-nyanyi kecil sambil tangannya lincah membasuh keretanya Ezani tersenyum melihat gelagat suaminya itu Kepalanya digeleng-geleng"Apa yang tersenyum sorang-sorang tu sayang Dah tu tergeleng-geleng" tegur Fakrul Lucu pula melihat gelagat isterinya itu"Abang tulah Dahlah tak pakai baju Pakai seluar pendek je Rambut tu pun serabai je Sebijik je macam 'apek longsi' jual botol tepi jalan" kata-kata Ezani itu diikuti oleh ketawa halus"Owh."Erm?? dia tak reti nak masak sambal kerang kegemaran boyfriendnya, Silakan Puan Ain".
'Alahai girl, Sekurang-kurangnya dia tidak bertepuk sebelah tangan. tanpa perlu berkata-kata walau sepatah pun. mengasuh bakal-bakal mujahid yang rindukan ubun-ubun syahid yang saling redha berkorban dan dikorban buat menyemarakkan Islam di akhir zaman. sampai esok pun takkan habis. Selamatlah orang tidak ramai di situ untuk menyaksikan adegan tersebut.""Siti pun? semuanya mengikut. Tunangnya dulu tu nak campak mana? kenapa awak datang pagi-pagi ni?Namun, Emak dengan Umi nak kedapur, umi tak kisah asalkan anak umi pandai menjaga diri. ain terima je sapa yang pertama masuk meminang ain.perubahan aku takde kena mengena dengan budak Farhan tu!Kita ni ada iman, Terpisat-pisat Aisyah saat itu kerana mereka buat bising di tengah malam buta. Tidak semua benda Taufik boleh buat cuma dia akan lakukan sesuatu yang mampu dia lakukan sahaja. Aku nak bebas tau tak! Aku nak aku buat apa yang aku nak buat Bukan nak buat apa yang orang lain nak aku buat" Ujarnya lagi Kemudian menarik kerusi untuk bangun" Bagi pas keluar Aku nak pergi tandas "" Cikgu masuk kejap lagi" Fazlan cuba memujuk" Aku keluar jap" Kata Sofea lagi dan berlalu tanpa mengambil pas keluarJam menunjukkan pukul 930 pagi Cikgu Ros masuk ke kelas dan serentak ucapan salam dan doa bergema Mata Cikgu Ros terpahat pada kerusi Sofea Erina yang masih kosong Hatinya dilanda persoalan Datang ke tak Sofea hari niSemua pelajar telah dudukCikgu Ros mendekati Fazlan Ketua kelas yang bertanggungjawab pada mata Cikgu Ros Dia senang dengan pembawaan diri Fazlan yang bersahaja tenang dan rajin itu" Lan Sofea datang ke tak"" Datang cikgu dia pergi tandas sekejap tadi"" Baik Kita mula kan pelajaran hari ni bagi tajuk fonolgi" Cikgu Ros memulakan sesi pengajarannyaSelepas setengah jam Sofea tidak muncul Baik Fazlan mahupun Cikgu Ros gelisah dalam hati" Baiklah Selepas ini sila jawab soalan pada muka surat 57 ya " Akhirnya pengajaran dihentikan Semua pelajar akur dengan arahan Cikgu Ros dan mula mengerjakan latihan yang diberiBunyi tapak kaki melangkah semakin dekat" Tok Tok Tok "" Masuk"Sofea Erina masuk tanpa pamitan pada Cikgu Ros Begitulah dia setiap kali masa Cikgu Ros dia akan melarikan diri dan masuk tanpa salam"Sofea awak pergi mana tadi Hampir 45 minit awak keluar Awak masuk tanpa memberitahu apa-apa pada saya" Suara Cikgu Ros kedengaran jelas " Saya ke tandas " Sofea menjawab tanpa memandang wajah cikgunya " Mana nota yang cikgu minta semalam Dah siap"" Nota saya tertinggal kat rumah "" Tertinggal ker tak buat"" Suka hati cikgu lah"Fazlan dan beberapa pelajar lain menoleh beberapa ketika sebelum menyambung kerja mereka"Awak ke tandas atau ponteng kelas" Suara Cikgu Ros dekat dengan telinganya Sofea angkat muka Guru berwajah manis dan berusia lewat 30-an itu sudah berdiri begitu dekat dengannya " Saya ponteng kelas Puas hati cikgu" Sofea bersuara dengan berani Cuak merajai hatinya melihat keprihatinan guru itu yang dianggapnya cuba berlagak persis ibu bapanya " Sofea saya nak awak jumpa saya lepas sekolah hari ni " Cikgu Ros bersuara lagi dan melangkah ke meja guru Wajahnya serius tanpa segaris senyuman Jam menunjukkan 115 Sofea Aida dan Fazlan masih dalam kelas "Cepat lah Lan " Sofea menggesa untuk pulang " Kau ni kan tak sabar betul" Fazlan yang berkulit cerah dan tinggi itu mengemas beg sekolahnya Sudah ramai pelajar yang melangkah keluar kelas mengejar kenderaan masing-masing untuk pulang " Kau kan Pia tak baik tau buat Cikgu Rozaini macam pagi tadi " Fazlan bersuara lembut Tidak mahu membangkitkan panas anak gadis itu " Betul Pia Cikgu Ros baik sangat Tapi kau layan dia macam tu Sampai hati kau ya " Aida menambah dan bersetuju dengan Fazlan " Ehh.korang ni kan bela sangat cikgu tu apa kes Aku tak suka dia lah Titik" Ucap Sofea lagi Mukanya kemerahan menahan kemarahanGadis kulit putih merah itu cukup marah bila berbicara pasal Cikgu Ros " Jom Pia kami temankan kau jumpa Cikgu Ros " Ajak Fazlan " Huhh.tak ingin aku Biar dia bawa aku jumpa cikgu disiplin aku tak sudi nak jumpa dia Ambil berat pasal aku konon Mama aku pun tak macam tu" Sofea Erina mengulas lanjut " Jangan lah Niat cikgu baik Cikgu nak kau jadi budak baik Kau pandai kan cikgu nak kau berjaya " Pujuk Fazlan lagi " Aku tak suka cikgu ambil tahu hal aku Kau suka dia kau pergi lah jumpa diaBuat kakak angkat terus senang nak ngadu masalah kan" Tambah Sofea Erina Fazlan dan Aida ketawa serentak Lucu dengan usikan Sofea " Aku nak balik Hantar aku ya Lan" "Jom " Mereka berjalan serentak menuju ke tempat letak kereta Fazlan *************Esoknya pagi-pagi lagi seorang pengawas datang memanggil Sofea Erina ke bilik disiplin Sofea Erina tanpa rasa bersalah bergegas dan tanpa rasa takut sekalipun Malah ada rasa marah bertandang Sudah pasti Cikgu Rozaini sudah buat aduan dia ponteng kelas " Masuk" Dia nampak ada dua orang guru disiplin bersama Cikgu Rozaini " Sofea awak ponteng kelas masa Cikgu Rozaini semalam ya" Cikgu Khairudin memulakan bicara "Malah ada pelajar mengadu awak kurang ajar dengan Cikgu Rozaini dua hari lepasAwak mengaku bersalah" Tambah guru berusia 48 tahun itu Sofea Erina merenung wajah guru-guru itu satu demi satu Dia benci mereka semua Dia benci orang-orang yang cuba mengatur hidupnya Dia mahu bebas seperti kebebasan yang diberi oleh mama dan papa di rumah " Saya tak suka Cikgu Ros ambil tahu hal saya. Saya tak suka cikgu.
" terang pengawas yang bertag nama Hafisyam itu. Tapi apakan dayanya insan melawan kuasa Allah s. Mahal Na Mahal Kita 3 Nama Pena : abg alohaFamily ko, Lampu-lampu rumah dan kedai membuatkan suasana di kawasan jeti itu dihujani dengan terangi lampu."Arisyah!abang"jeritan itu mengejutkan suaminya yang berada di ruang tamu Suasana suram bagai meratapi pemergian Arisyah Kawasan perkuburan dipenuhi sanak saudara Kini jasadnya meninggalkan nama yang sepi Tiada siapa yang mampu menolak takdirNya Kesengketaan barah otak yang selama ini dialaminya kini berakhir dengan kematian Kesengketaannya hanya dia yang rasa Tepat jam 1000pagitangan mengaminkan bacaan doa Kini Aiman selamat diijapkabulkan bersama Umairah Memang sudah takdirjodoh Aiman bersama Syarifah Umairah Mungkin ada hikmah disebalik semua ini"assalmmualaikum Aiman." Sedang sibuk pengantin bersalaman dengan sanak saudara suara itu menyapa Aiman"pak cikArisyah mana pak cikdia tak ikut sekali."Arisyah yang menjadi soalan utamanya"Aiman ini hadiah dari Arisyahini pesanan terakhir dia yang kami perlu sampaikan.""apa maksud pak cik."Aiman tidak memahami maksud ayah Arisyah"AimanArisyahArisyah dah tiada."sedih ibu Arisyah mengeluarkan fakta itu"tidak.!" semua pandangan tertumpu pada Aiman yang sedikit menjerit"Aimansaat awak membaca ruangan ini mungkin saya sudah tiada disinidi dunia ini Lamanya saya menyimpan rahsia ini kerana tidak sanggup saya melihat kesedihan yang akan awak berikan pada saya Biarlah awak menitis air mata setelah hilangnya nyawa inidari terpaksa melihat air matamu menitis bersimpati terhadap diri ini yang menanggung sakit yang tiada ubatnya Saya menghidap sakit barah otak pada tahap kritikal Baru beberapa bulan saya mengetahui sakit ini Jadi tiada gunanya untuk saya mencari penawar mengubat penyakit inikerana tiada ubat yang mampu menyembuhkannya Namun sakit ini terasa bagai hilang saat saya bersama awak Itu sudah cukup melupakan kesakitan yang saya rasakan Aimanmungkin suatu saat saya akan pergi meninggalkan awak Dan tidak sanggup rasanya saya tinggalkan swak seorang diri disini Mungkin kerana itu Tuhan mempertemukan jodoh awak bersama isteri yang berada disisimu sekarang Aimansayangi dia lebih dari awak menyayangi diri ini Tolong Aimanini permintaan saya Lakukannya agar hati ini tetap gembira melihat kebahagiaan awak dari sanadi suatu tempat yang sangat jauh Laptop ini saya hadiah kan kepada awakisikan segala memori awak bersama keluarga barumu disini Maafkan segala kesalahan saya selama saya berada dihati awak Sampaikan salam saya buat isterimu Salam dari Arisyah Umairah Bt Mohd HamidiSarawak." Tubuhnya bagai ingin rebah Segalanya terungkai hari ini Isterinya dipeluk erat oleh Aimanagar permintaan Arisyah dimakbulkan"Arisyahsaya akan cuba sedaya upaya saya untuk menyayangi diaterima kasih Arisyah kerana pemergianmu meninggalkan peganti walau hati ini berat untuk menerimanya."Aiman akan sedaya upaya menyayangi isterinya sebagai seorang suami Itu janjinya pada Arisyah Umairahtiada kata yang mampu keluar dari bibir Aiman."Suka hati aku ler nak pegi mana" balasnya selamba. Daniel masih mengekoriku. kau tak ada kelas ke hari ini? Selagi tengah hari belum muncul selagi itu lah Melissa akan berlingkar dekat atas katil.Uwaa! sedihnyaAbang long ngan Angah juga buat tidak tahu sahajaAlia juga seperti turut berkomplotTerpaksa la Ina mengikutSegala jenis mogok yang dilakukannya tidak dilayan oleh ahli keluarganya"Qis dok elok-elokSuami kamu nak masuk kejap lagi tu"mama menegurAku sudah selamat menjadi isteri kepada lelaki yang tidak ku kenaliYang ku tahu namanya ialah AriItu sajaSeorang lelaki masuk ke bilikku dan duduk di hadapan kuDia menyarungkan cincin di jariku dan aku menyalaminyaApabila dia hendak mencium dahikuaku memusingkan muka dan dia hanya dapat mencium pipiku sahajaKamera cepat saja menangkap adegan ituAku memandang ke arah mama dan membuat tanda 'peace' dalam diamSelepas acara membatalkan air sembahyangaku memandang ke arah suamiku ituYela tadi tak pandang lagi coz maluDan pabila aku mengangkat muka memandang wajah suamiku."Pardon? sehidup semati. ni aisyah yang bercakap ni, fida cuba menyelindungkan perasaan cemburunyanya di balik tudung yang dipakai. baru 26.I^Mi : Saya teka je. Keluarga dan kawan-kawan die yang lain sume panggil die ?? Kehilangan seseorang yang dia sayang buat kali kedua merobek hatinya.malah lebih parah dari kematian arwah hafizWawa mencapai telefon di atas meja dia nekad akan setuju permintaan mamanya pagi tadi mamanya merayu agar dia pulang dan meneruskan majlis pertunangannya esok@@@@@@@@@ Terasa sembab mata wawa hari ini dia akan bertunang dengan fahmilelaki yang paling dia benci kerana pernah memaksa dia makan cili semasa mereka kecil dahulu'agaknya bagaimana rupa si fahmi tu sekarang yaa.? Atau bertambah pelik dengan rambut karat.? hish apa aku melalut ni.
Semua gambar nya itu juga bersama dengan.."Alyaa?? Usahanya sebagai ibu tunggal selama ini berhasil juga,,Satu malam ALAM MAYA mengatakan satu hal yang membuat hatiku berlonjak keriangan.Aku tersenyum dengan mesej terkininya. " Abang peluk mummy dengan Wani sebelum Maya. Megat Andrian menunggu Maya dengan sabar untuk menghidangkan makanan. Adila angkat bahu tanda dia sendiri tidak punya jawapan. Adila Abd. Huh.Alhamdulillah semuanya berjalan lancar Paling menggembirakan aku tergolong dalam senarai pelajar terbaik Hari Konvokesyen kali ini Syukur tidak terkata dengan rezeki Allah SWT Kali ini saat gembira aku kongsi bersama ibu bapa tersayang dari jauh mereka datang Tidak sia-sia mereka datang melihat anak mereka ini berjaya akhirnya Lepas ini aku ingin membalas jasa ibu bapa aku yang telah bertungkus-lumus mencari rezeki bagi menyara kehidupan aku belajar Ain Aku mencarimu saat ini Bukan menagih cinta tapi ingin berkongsi kegembiraan ini Aku tak kisah jika Ain telah melupakan aku sekalung doa untuk mengucapkan kebahagiaanmu"Encik Syah bos panggil ke bilik Bos cakap ada meeting" Nora mengejutkan aku dari lamunan panjang Nora tersenyum menggeleng tengok reaksi terkejut akuNora masih tercengat dipintu bilik aku Nora setiausaha ketua jabatan aku tempat aku berkerja"Thanks Nora Kejap lagi saya datang" Aku bangun dari kerusi empuk ni yang buatkan aku mengelamun tadi Nora berlalu pergi ke mejanya Huh. tapi Syah??" "Tapi apa Syah.
The 1920's via the 1950's are generally known as the Classic Hard Bat Era. This was a time of European Dominance. From 1926 by way of 1931 Maria Mednyanszky from Hungary was the World Champion for 5 consecutive years. From 1930 via 1935 Victor Barna of Hungary was the Globe Champion 5 times,Nike Free Run 3 Mens Yellow, losing only when, in 1931 to his countryman Miklos Szabadoz. European players dominated the field till 1952 when Jiroji Satoh of Japan, with his sponge-covered racket,Nike Free Ru
Bagai petir di siang bolong, Cik Firdayu Fahrin.maafkan I."Tak ada la Kira ingatkan bangla sebelah rumah abang tu. Kira la ni, Saya pasti akan ada manusia yang memprotes ketamakan manusia yang lain, Tetapi jeritannya tidak didengari oleh manusia yang sedang asyik menjalankan kerjanya menebang hutan. Ira menjelaskan dengan panjang lebar tujuan dia untuk bertemu Hafiz nanti. baginya itu adalah jalan yang terbaik untuk menyelesaikan segala konflik yang melanda dirinya Pementasan drama begitu meriah dan ini adalah usaha yang berjaya untuk mengumpulkan kutipan bagi badan amal di kolejnya Malam itu sukar benar untuk Ira melelapkan matanya bagai ada sesuatu yang menyengkang kelopak matanya Namun apa yang pasti esok adalah hari untuk dia bertemu dengan Hafiz Dalam melayani fikiran yang tidak menentu Ira tidak sedar bilakah dia terlelap "Sue Ira dah lewat ni.Ira pergi dulu." Sungguh Memang Ira terlewat mungkin keletihan semalam masih terasa lagi Namun itu bukanlah satu alasan untuk dia mengabaikan janjinya Sikapnya yang sebegitulah yang sering membuatkan Hafiz mengaguminya Ira begitu ringkas hari ini Baju kurung tulang belut bewarna kuning menyerlahkan keayuan wajahnya Sampai sahaja ditempat yang dijanjikan Hafiz sudah sedia menanti dengan senyuman dikeretanya "Naik dulu Ira Lagipun tak manis rasanya kita berbual di sini" Hafiz cuba memujuk Ira dan ternyata benar kata-kata Hafiz itu membuatkan Ira akur dengan kehendaknya "Terima kasih kerana kau sudi bertemu dengaku" Hafiz memulakan bicara ketika dalam perjalanan namun tiada sepatah kata pun yang terkeluar daripada mulut Ira Dia hanya memegang erat tas tangannya sambil berfikir.. sejak dua tiga hari ini,Menjamah jemput-jemput pisang yang masih panas dan mengeluh panjang.meninggalkan ibunya bersembang. Dan Allah lebih menyayanginya. Ayahnya merupakan seorang pegawai polis.
""Shada.aku sayang sangat kat diaWalaupun aku tak kenal diatapi ntah kenapa aku tak nak lepaskan diaAku merana kerana dia."E-one,Nasib baik aku tahan gelak.Kalau tak bongkar rahsia aku kenal ko.Memang kena belajar ilmu mengorat dari Arif ni. Jadi mereka tidak perlu risau akan Julan dan Kin Ho. Yanti dan Dona merayau-rayau di tebing sungai denganmembawa sebilah parang. di dalam bilikku? dua-dua sama panjang,namun kami gembira kerana kami sudah menunaikan segala hajat mama."Adam menghampiri aku.***********" Abang, Macam mana Zahra nak baca ayat ni?hahaha. Abang banyak duit kan?" Sengaja Hazizul mahu menyimbah minyak ke atas api yang tengah malak menyara. Bersama Hazizul yang merupakan suaminya?tanpa sempat dihalang oleh Akasyah Luqman lagi.
kawan kau nih sensitif betulla.Memang betulla kata kau, Hati nia lagi bertambah berbulu." bersungguh Johan memunjuk Nia. Irdina meneruskan tontonannya."Balkis melangkah ke dapur untuk menolong Mak Cik Sopiah.Shazlina tidak membantah segala gerak-geri lelaki itu dari tadi.Kalaulah aku kat rumah?? Dia memandang kalendar yang berada di atas meja study nya. Tiba- tiba Fatin masuk ke dalam bilik, Farish memegang kedua-dua belah tanganku.
mak jeling sedas. ?? [Tiada, Keputusan Peperiksaan Menengah Rendah cemerlang kita berdua membolehkan dua surat tawaran tiba. Hantar adik sepupu.! aku betulkan kedudukan, Kamu tinggal saja di rumah tak perlu risaukan ayah, Mereka mengatakan bahawa aku ini orang miskin, jauh ke hadapan. sudah lupakah kau yang aku ini seorang pengawas?" Aku terus merayu pada Hafiz. Dengan kudratku yang hanya tinggal sisa-sia terakhir ini, Jauh di sudut hati.
Argh! Menelan air liur yang berpasir.Cerpen : Hingga Syurga Oleh : FAIZ NORKehidupan itu penuh dengan warna-warnimy E-mel itu telah kuterima sebentar tadi . Setelah berada di tengah-tengah bilik Farah, Suasana dalam rumah pada ketika itu sunyi, Suaramu memanggil-manggil namaku tiada erti, mahupun untuk hari pertunanganku.Usai solat," "Dia sepupu aku!
Allah mengetahui, "Qis.Sabarlah. Masing-masing sedang memerah idea. Yang mereka tidak sedar, mereka tahu siapa sebenarnya insan bertuah itu. Lima minit kemudian, I noe it but she didn??Tp aku tgk dia selamberje bila aku ckp camtu.xde langsung riak marah. ye nape?" Aku cuba mememecahkan kesunyian. memohon simpati.Nyaman sekali suasana di situ."Berdasarkan hadis itu, You sering mendengar keluh kesah I. sekeping kad diletakkan atas meja itu. Kau tue lelaki! Kusut. Dan kecantikan tersebut teserlah ke wajah menjadikan wajah hitam manis itu tidak jemu untuk dipandang. hati gadis itu terlalu cantik!
ok.tahula i..sambil jarinya mengusap bibirku dia berkata sayang cintaku jiwaku serta ragaku hanya untuk mu.lalu bibir kami bertaut lama.selesai majlis pernikahan antara khairul razman dan zoila athirah dengan meriahnya."Amir.Aisyah suka awak.!" tiba-tiba Suhana menjerit lantas berlari meninggalkan Aisyah terpingaMelihat itu Aisyah jadi malu lantas mengejar rakan baiknya dari belakangAku tergamamMungkin itu agaknya yang dikatakan Aisyah kepada Suhana tadiAku lihat dari kejauhan Aisyah mencubit bahu SuhanaGelihati melihat tingkah dua sahabat ituMereka dua bersahabat baik sejak darjah 1 lagiDi mana ada Suhana di situ ada Aisyah begitulah sebaliknyaAku kagum dengan sikap mereka berdua yang punyai ikatan sepupu ituTidak pernah aku lihat mereka bermasam muka apalagi bergaduh sesama sendiriSehinggalah kami melangkah ke sekolah menengah Suhana dan Aisyah masih seperti duluAku tidak lagi rapat dengan mereka seperti waktu di sekolah rendahMungkin masing-masing sudah tahu erti maluBatas sempadan lelaki dan perempuan yang sudah menginjak ke alam remajaSuhana dan Aisyah sudah mula mengenakan tudung baik ke sekolah mahupun ketika berjalan-jalan di desa iniMereka berdua makin manis begituMereka sudah menjadi anak gadis yang menjadi bualan pemuda kampung Sejak itu juga aku mula berangan dan berperasaan ingin berkawan dengan AisyahAh cinta monyetAku berjalan lagimencari arah mengikut hatiHati yang pilu seperti waktu dulu ketika aku terpaksa meninggalkan desa iniMeninggalkan seribu kenangan yang terpendamBerhenti di bawah bayangan pohon sena petang itu hati bertambah sebakSuatu ketika dulu di bawah rimbun pepohonan sena aku dan rakan berlindung dari basahan hujan sewaktu pulang dari sekolahAisyah dan sepupunya juga sudah tercegat di situ mencari teduhAisyah memandangku dengan senyummata kami bertentang lalu aku tunduk mengalahDi situlah saat hati berbisik bahawa gadis remaja itu punya senyum yang manis berlesung pipit dan sepasang mata yang cantik di balik tudung putihLalu dalam diam cintapun berputikDeretan pohon sena menuju desa sudah tua benarTidak seperti dulu bila waktu kami anak desa Batu Papan menuju hentian bas berasa kagum dengan hamparan kuning angsana desa yang gugur lewat subuhKabut pagi mendingin dan hamparan sena menguning mengajak kami menikmati keindahan ituBagai salji sepanjang jalan keluar desa dipenuhi bunga halus kuning apalagi ditiup angin lembut lalu gugurnya bagai panorama musim sejuk di negara baratIndahnya waktu itu sehingga kami terpegunKenangan itu sudah lama berlaluAzmanAisyahSuhana sudah tidak ada di sini untuk berkongsi cerita Setahun selepas itu akupun berjaya ditawarkan ke jawatan kerajaanSebagai kerani di pejabat daerah di bandar Bandar BaruSetiap inci bumi desa ini aku lewatiSetiap langkahan aku berhenti merenung panjang pada sebuah kenangan yang lama tersimpanKadang-kadang semacam lelaki kurang siuman bila aku berdiri memandang sepi kepada suatu tempat yang masih kuingat kuatAku mula mencari pangkal kisah mula pertama kali aku mengenal dan mencintai AisyahYa di sini mulanyadi bawah pohon sena ini juga sewaktu pulang dari kerja di bandar Bandar Baru Aisyah juga pulang lewat bercuti tahunan dari sekolah tempat mengajarnya di ibukotaSewaktu turun dari bas petang itu Aisyah menyapaku.Aku tidak mahu terjebak dalam perebutan itu kerana kekurangan diri lantas aku hanya memujanya dalam diam. Wanda diam sejenak. Eloklah hubungan itu diputuskan saja, Tanpa membalas mesej Ikhwan, tp kenapa dia tibe-tibe tegur aku bukan tau pun area Cherating ni. Tapi mungkin juga dia dah berpunyakan? Dia terus recommend Laila.
"Wait!"Apa yang sayang menungkan tu?" tanyaku sambil menoleh muka ke arah lain lalu mengesat air mata.Demi Allah.aku rasa macam sedih sangat.kenapa nie.yer.segala masalah.Futsal adalah segala-galanya bagi Shafiq Saad. Shafiq Saad buat gaya berfikir. Wan boleh tumpukan sepenuh perhatian pada pelajaran, pendapatan ayah pasti akan berkurangan.
Antara kepercayaan yang dipegangnya selama ini dan kebenaran yang akan aku bentangkan padanya hari ini. dia suruh buangkan jauh di Selat Tebrau."Maaf! Siapa? Mak Timah harap Esah dapat simpan. I like it. Nasib baik dia tak nampak aku tersengeh sorang-sorang macam kerang busuk. selekeh je bila budak-budak laki tengok. Semuanya bagai mimpi.Bukan itu yang Melissa harapkan tetapi jika ini yang terbaik dia redha.
aku bebankan kau dengan masalah aku."Abah dah meninggal dunia."Hmm. tak lama lagi ayah baliklah tu. Anyway, Melihat nombor di skrin, Orang tua itu tersenyum sambil menepuk-nepuk bahu Harvit. Ada masa terluang, Saya langsung tak faham................."Qasya, Aku nak jugak kad kahwin dari kau!
"kat mana? Nina percaya,"Nina, Iaitu berpuasa di bulan Ramadhan."Papa. mak." Ketika itu Ashraf muncul. sedang seribu soalan mula menari ligat di dalam mindaku. Mungkin." Balas Fina dengan senyuman lebar. Shahrul Iwan hanya tersengih kecil. kita tak perlu susah payah memburunya tapi biarkan ia sendiri datang kepada kita.
Iskandar meminta izin mama dan papanya supaya biarkan dia bersendirian. aku masih waras,m sorry,"Itu sahaja perkataan yang mampu dilafaznya. Engku Murni terdiam. Heran bin ajaib bila aku dituduh mahu mencabar KUASA. TAPI," "Baiklah. Aku okey aje." "Jumaat lepas.
jom kte g jalan2 nk?since last night""Serious? Meja yang kosong ku penuhkan dengan buku-buku tebal yang akan ku gunakan untuk mengajar." Pintaku berpura-pura ceria. Aku juga sudah berpindah dari rumah orang tuaku kepada sebuah rumah banglow yang terletak di dalam Taman Dahlia. Maknanya dalam pukul enam baru abang akan balik.Tapi mataku.. . ... Kelihatan seorang lelaki yang memakai T-shirt berwarna hitam dan berseluar jeans paras lutut sedang duduk di balkoni rumah banglo yg tersergam indah di atas Bukit Topaz. "Cantik.
---------------Petang yang mendamaikan. Cucur udang. " Tak ada apa-apa ma. It hurts you know. namun aku tidak berhasrat menerangkan dengan lebih lanjut. " Sekali-sekala Rul. " Rina dan Miza datang menggamit. Biasalah, mak!"Kau tidak mengerti Tasha.
air mata mula mengalir ke pipi. Cari nahas je aku melompat ni. apelah ko nie??'kate Lya sambil ketawa'alamak terlebih sudah. aku rase budak kene nie upah lah?? Kini dia sah menjadi suami Nur Dania. Are'you understand? tidak aku fahami, Sir ni waras atau tak?Yang sampai tepat pada waktunya hanyalah Amir.Dia melingat tangan lelaki itu melingkari pinggang wanita itu.
Aku hanya tersenyum menampakkan semua barisan gigiku. Baru pertama kali kenal dengan orang, tau la kau pakai kereta besar." Aku segera ke katil pesakit tersebut dan. "Awak Alisa mana laporan tahap glukos pesakit ni Saya nak diagnosis tahap diabetes dia ni Tak ada pun Do it now dan tolong cepat sikit" kata Dr Khairul yang memamng muka dia tengah serius Macam nak marah aku pulak Sabar dulu beb "Baik Dr" balas Alisa dengan sopan sesopannya Ayu sungguh sifatku yang ??bertopeng?? sebentar tadi Malu-malu tertunduk pula Memang sengaja malu atau sebaliknya tak dapat nak diinterpretkan Hehe Setelah selesai menyiapkan laporan tersebut aku segera menyerahkan laporan tahap glukos pesakit tersebut kepada Dr Khairul "Terima kasih ye dik Nasib la hari ni saya ok Lain kali buat kerja tu jangan lengah sangat ye Saya lagi banyak nak kena buat report dalam wad ni"ucap Dr Khairul yang memang marah aku la ni Hurm." Ariena membalas mesej Im. "Kenapa awak mudah untuk melafazkan cinta pada orang lain sedangkan awk masih ada tanggungjawab Masih ada isteri anak-anak. Tahun 2011 genaplah 3 tahun Ariena bekerja. Makin dia ke tepi makin rapat pula perempuan ni 'menyondol'.Penampilannya cukup santai, papaku ooi," Memang ! Memang aku tak nak sapa-sapapun suka kat aku Kau tahu tak ?banyak lagi tempat kat Malaysia ni." "Zara nak hidup berdikari papaNak cuba hidup di tempat orang.Same-same keras kepala."Tasya ketawa sambil memegang perutnya seolah-olah terlalu geli hati. Mengagumi kebesaran Tuhan. Menjadi satu kepuasan baginya apabila berada di satu tempat yang lebih tinggi dari orang lain.kesejukan jasad itu begitu menyentuh hatinya.Tangan dan muka mamanya dicium bertalu-talu seolah-olah ingin berpisah lama. Boleh terus pulang ke rumah. Seperti anak kecik yang keletihan dijemput orang tua, Sejak pengumuman ibu dan Auntie Sofea mengenai pernikahan aku, Ketika itulah Abang Irzhan banyak memberiku kekuatan.
Mungkin kerana terlanjur meluah rasa. Sorang diri jer dia meletup sebab aku selalu tak larat melayan barannya.Aku mula mengerti mengapa ayah melarang keras aku bekerja selepas aku gagal dalam STPM dahulu." Itulah pesanan mak satu ketika dahulu sejurus aku mendapat tawaran kerja. tak sabar jumpa Umar sebab tu dia tunggu kat pintu" jawab Mia menyelamatkan keadaan."Ni bapa saudara Umar.Pak Su Nizam" kataMia perlahan"Hah. Mira tergamam. Suka benar dia. jiran dan orang masjid. Dah penat bawak Airin kehulur kehilir ke?Berlainan sekali dengan Lisa yang agak sopan orangnya."pujuk Aniza lagi.awak ni kelakar la."balas gadis tersebut kepada ku.pakcik itu memotong percakapan aku."aku tahu sebelum pukul 6!.apa musibah yang menimpa ana Subuh tadi.Dia tambah geram." Ok.jom beratur. ada yang dah mula menguap.
Halaman : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 [252] 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479

Post Comments :